torsdag 6 maj 2010

1 vecka blev jag idag, Hipp hipp


Döm av förvåning vad chockad jag blev när Mini "hunden" från ingenstans dök upp utanför morsans och mina vitaband (läs hagbanden) ute i friheten idag. Inte alls lika snäll och söt som mattes Mr Zee, min personliga vaktschäfer som vaktar mig från allt ont. Det lilla svinet från ovan satte sig och Bajsa precis utanför vårt "bandet"... Fy vad det luktade. Inte ett hårstrå hade den på kroppen inte ens på svansen, hu vad ful den stackaren var! Matte kom som ett skott, iväg for räven som matte kallade den för (konstigt namn , inte sant?)Räven for in i skogen (läs grannarnas trädsamling,långt ifrån skog då alltså)där den började klia sig mot träden och kasta sig på gräset, rullade och höll på som en tok, satte ner häcken och sprang med den nere i gräset över grannens mycket fina gräsmatta, eller rättare sagt den var fin innan räven hittade dit;-)... Sen var den plötsligt borta. Stora halv farliga Jägaren kom men det blev tyvärr ingen rävsadel till middag idag för dom stackars människorna;-)... Hehehe Tacka vet jag mammas mjölk den är i världsklass.

Jag har lärt mig lite ny konster idag. Slå bakut (backandes) ,bocka i full galopp, galoppombyte, svårt men roligt, långa travsteg, kändes fint i allafall ;-) och sist men inte minst tvärstopp i full galopp, satte mig på rumpen å det var så roligt så det gjorde jag månnngggaaa gånger, hehehehe.
Idag slapp jag få det konstiga över huvudet, tyvärr fick jag inte heller den sköna borsten smekande på ryggen men det lovade matte att jag skall få i morgon.

Ååå höll på att glömma, igår... alltså...typ... hehehe... lyfte husse ett av mina ben,kan ni tänka Er, JÄTTE konstigt, Varför gör dom så? Konstiga människor! Men jag tycker om dom, åtminstånde husse och matte för dom ger morsan mat och vatten och dom smeker oss och det är så skönt! Också gör dom alltid fint i vårt hem med mycket gyllende halm, så mysigt!

1 kommentar:

  1. Grattis Chilli ! En vecka på resten av ditt liv, jag längtar efter att se dig som en stilig 4 - 5 årshingst !

    SvaraRadera