måndag 3 maj 2010

Tuffare än Vinden.


Solen skiner. Underbart! Mamma och jag prioriterades som nr1... Alltså vi fick gå först ut i hagen av alla... det inkluderar... Den gula lilla saken som kallas Buz, Den Store som kallas Baz och den lille Söt (söt e han bara för att han är mycket äldre än mig men ändå så otroligt lite och söt)Agge... (Bilder kommer =-). Ut i friheten kom jag och mamma i alla fall. Och det var härligt inte alls så skrämmande som det var igår. Den gule kom till friheten till vänster om oss och den store kom till höger fast det fanns en frihetszon i mellan oss och den store... Där gick matte och och husse och plocka , ja håll i hatten, BAJS... Som dom la i en grön sak som husse sedan rullade iväg och kom tillbaka med tom... Den fylldes snabbt så husse fick springa som en tattare för matte hon stod kvar och lekte med Liten Mycket Söt Mini Husse... Tror han heter Mio och han är underbar... Ungefär lika stor och smart och snygg som mig faktiskt. Jaja nu ska jag inte överdriva, hehehe. När husse for iväg med den gröna saken än en gång så vet jag inte riktigt vad som flög i mig men jag fick en sådan otrolig fart på benen och rätt som det var kom jag på fel sida om friheten in till den Gule stora farliga BUZ.... Hu vad läskigt- Tur kanske att matte såg detta och fick fart på sina 2(Tramsigt när man kan ha 4) ben springande genom min frihet skrikande till husse att sätta fart för att jag(Red Head) kommit på fel sida stänget(Stränge? Vad är det?)... Jo jag tackar jag husse fick oxå fart på sina 2... ben... å innan den gule fattade något(tur han käkade hö och inte snygge Me) hade matte fått tag på honom! Husse for efter mig, lite skrämmande även detta, så jag tog ett skutt in till mor min och friheten igen. Phu... Lite mat på detta satt inte fel. När maten landat där den bör hittade jag en stor svart tunna med kallt vått blått vatten i... Ja eftersom solen skiner så kan jag inget annat än att testa "vingarna" så jag tar ett skutt ner i detta härliga vatten men känner ganska snart att tunnan kanske är aningen för lite för mig och mina långa ben... Situationen blir inge bra då jag tappar balansen och måste hänga mig över det konstiga vita långa som finns mellan mig och den gule och allt annat runt omkring och dessutom gör det väldigt ont i bröstet/bringan i mellan åt...Vet inte riktigt vad denna smärta kommer ifrån men fart upp från tunnan får jag illa kvickt dessutom... Måste nu äta lite och samla lite energi... Och ta en snabb powernap. Mitt intresse för det lång vita(Läs Hagbandet) är långt ifrån över så jag går lugnt och sansat fram och slickar på det,ingen har väl dött av lite tunga förut, med jädra vad det small och ont gjorde det det kan du tro, tungans smak och känsel är nu långt ifrån stabilt... Hmmm Jag funderar... Kan det vara så att det dära långa vita lever? Måste nog testa det igen... denna gången sticker jag fram min underbara sockermule-PANG-igen AJ.... Mamma bara tittar på mig och säger... Ja min son , så kan det gå när haspen är På =-)... Jag tror dock inte henne utan har bestäm att i morgon ska jag ta upp kampen mot den långa vit igen, skam den som ger sig! Efter otroligt många långa roliga timmar i friheten kommer till sist husse och hämtar in mig och mamma... Gissa än en gång om jag kommer sova gott efter ett skrovmål... Livet Är Härligt Underbart Och Alldeles Fantastiskt mina vänner, det gäller bara att leva det och det är precis det jag ska göra. Syns Snart Igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar