onsdag 16 juni 2010

Mitt hem som snart skall målas...Rött lik mig;-)


Så här ser vår gård ut i dagsläget.

Det görs mycket här på gården hela tiden och detta kommer jag att blogga om så ni hänger med...
Både stall och boningshus och mur skall målas i sommar. Stallet skall målas både på utsidan och insidan. Paddocken är snart färdig och då ska staketet målas i samma färg, det kommer att bli tjusigt kan ni tro!

Husse håller på med gödselplattan som skall bli större och med loftet som skall inredas med golv och luckor ner i varje box, så matte slipper sopa så förbaskat mycket,
där all halm och hösilage skall slängas direkt ner i boxarna.

Det ska upp hyllor i foderrummet nu när det är färdig pustat och det skall upp täckeshängare i tvättrummet. Ute belysningen skall vara uppe innan vinter kommer runt hela stall taket.

Det ska byggas förråd och isolerat hundhus till Mr Bee i hundgården.
Det ska upp mer belysning på gårdsplan och i trädgården.

Linen i poolen skall bytas ut, dock blir detta nog till våren nästa år istället...

Nästa Sommar skall hela trädgården fixas.

Kräftdamm skall grävas

mm mm mm

Så som ni förstår så händer det en hel del här på gården.
Men jag kommer att hålla er uppdaterade efterhand som allt blir gjort här.

Nu ska jag sola vidare.

1 kommentar: