tisdag 22 juni 2010

Montina har kommit till gården.




Ikväll kom till slut Montina och hennes underbara sto föl Le Montier.
Resan hit gick jätte bra och utlastningen och välkomms mottagandet kunde Inte bli bättre om jag får säga det själv ;-). Montina och söta fölis går nu i en hage in till mammas och min så vi kan bekanta oss lite innan vi släpps ihop. Vi går mycket nära varandra längs staketet så matte tror inte att det blir något problem att sätta ihop oss men först skall Montina betäckas om och verkas då hennes fötter ser hemska ut.
Hovis kommer senast på Måndag och fixar hennes långa tår så hon blir lika fin om fossingarna som alla vi andra hästar är här på gården =-)...

Nu ska jag fortsätta bekanta mig med min ny super söta vän.

På återseende Kära Vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar