lördag 12 juni 2010

Stackars Lilla Mig... Men nu blir det Fest...




Igår kväll var det inte mycket med mig. Jag hade en släng av ont i magen... Ont så jag höll på att bli tokig om jag ska vara ärlig, mycket obehagligt men det släppte snabbt efter en massa assistans från Husse och Matte och råd från mormor Annika och Veterinär,och en massa massage och pussar från Matte som var utom sig av oro...
När magen släppte och mattes massage börja göra verkan somnade jag mycket gott.

Idag dukas det upp till grillfest här på gården.
Det luktar ljuvligt med nybakat bröd, tårtbak, och grillkol som glöder...
Lite otur med vädret har dom stackars människorna men man får vara glad för det lilla, i detta fallet så tittar solen från i mellan åt, men stormar det gör det!
Jaja man kan inte få allt. Ska bli kul med Fest ikväll... Min första riktigt stora =-)

Bazze den store har ont i tassen och har blivit dirigerad boxvila av matte till på Måndag när vår Hovis, Anders skall komma och titta på hans onda Stora Hov, matte tror det är en hovböld nämligen, stackarn. Man kan väl säga så här... Han är inte så mäkta glad över sin boxvila utan ser det mest som ett straff, fast matte har varit och fjäskat med saftiga äpple och nyslaget hö och mycket pussar och kel... Undrar om Han aldrig blir nöjd, fast det är klart, så jädra roligt kan det inte vara att stå inne. Buz fick stå med honom i förmiddags och nu är mamma och jag inne och håller honom sällskap, puss på dig Store BazzeBuz, allt för dig min store Vän ;-)

Nu måste jag göra mig fin inför Grillfesten, pälsen skall putsas och hovarna lackas, manen kan jag inte göra så mycket med än, den står som den står, rakt upp!

Trevlig Lördag på Er Kära Vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar