fredag 24 september 2010

EN vecka på Gården =-)



Veckans dagbok :

I Måndags åkte Matte och Mini husse till Torup och hälsade på Ami. Mini husse flörtade som han brukar med alla söta flickor lika så med Ami som tyckte han var lika söt & snäll =-)... Ami visade sin fina häst Abbe i ösregnet...
Efter visiten åkte matte & mini husse vidare till mormor där det bjöds på god höstig soppa, mycket gott tyckte matte... Förstår det jag, en annan fick stå ute i regnet och huttra men tänk inte på mig! Matte blev klart förlåten så fort hon kom hem och fixade mammas och min box med mycket torr halm och god mat, denna dag fick vi dessutom komma in redan vid 18 istället för vid 23 pga av att regnet vräkt ner över oss hela dagen...
Älskade matte vet hur vi ska skötas ( efter mina mått mätt då alltså;-) ).

Tisdag= Dagen D då jag skulle chippas och ritas och Agneta drog tagel från min svans,AJ vad det gjorde ont men duktig som jag är stod jag still Hela tiden... Matte var så stolt över mig och Agneta berömde mig och sa att jag var väl uppfostrad... Hehehe, såklart jag är väluppfostrad man är väl ingen gentleman för ingenting ;-O)
Montina och Trolle blev vaccinerade, Montina för att Annika inte gjorde det i fjol och Trolle för att matte inte lita på att han är vaccinerad som han ska... Dom var duktiga båda två givetvis =-). Matte som inte hittade mina registreringspapper bestämde med Agneta som hade lite brått att hon skulle köra ut till henne under morgondagen så alla papper kunde fyllas i som dom skall...

Onsdag: Matte och mini husse åker som bestämt till Agneta och fyller i alla papper till mitt pass och registrering. Efter det åker dom och handlar god lunch som dom överraskar husse med, gissa om han blev glad =-)... Detta är dagen då Mio äter sin första egna Burger King hamburgare, underbara ungen fick hamburgaren i sina små händer och fattade direkt hur den skulle hållas och införtäras =-)...(sedan kan man ju alltid diskutera om vad Jag tycker om hamburgare, hästkött kan ju förekomma och jag är inte så road av att käka mina förfäder om man så säger)...
Tro Inte att matte & husse fick Mio från traktorn efter lunchen, å nej, här skulle det köras traktor för hela slanten ;-), hehehe, ja det slutade med att matte oxå körde en väldig massa, hon berättade för mig att hon sått höstvete, jag blir så stolt för min matte, drar sig inte för något =-). Kvällen slutade denna dag med att "Liten" hoppade in i mattes trädgård igen men denna gången drog hon ner staket på vägen... Lyckan var att hon inte fick en skråma, men ändå, när ska hon sluta med dessa ofogheter? Något sådant skulle Aldrig jag göra, maten drar för mycket och halmen ;-)

Torsdag: Den stora dagen har kommit... Annika K & Matte har kommit överens om ett pris på Montina och idag skall den affären göras upp så Montina kan ingå i vår härliga flock... Efter affären firade matte & husse med en god flaska Vin, såg gott ut men varför dricker människorna blod kan man undra eller i vart fall såg det ut som blod men luktade underbart det gjorde det ;-)
HovisAnders har varit här idag och skott Bazze och Buz och verkat Lympan & Tiniz och kollat "litens" och mina fötter men dom var så fina så där behövde han inget göra.
Även idag var jag duktig, stod helt still och lyfte på mina hovar riktigt ordentligt. Anders tycket jag skötte mig super och var en fin häst =-), Givet!
"Liten" däremot ville inte ha Anders nära sig men det löste matte. Tror minsann att "Liten" endast har förtroende för min matte men det kan jag i och för sig förstå ;-).

Nu är det Fredag och detta ska vi fira med att vara upp extra länge. Matte & Husse ska åka till Niklas i Lomma och träffa en massa goda vänner där. Det ska bjudas på mat och gott att dricka så dom får det säkert jätte trevligt precis som vi ska ha det. Tur att Zambo och Bentley håller ställningarna här på gården när matte & husse är veck... Ha en underbar Fredag mina Vänner så hörs vi snart igen........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar