fredag 17 september 2010

På rymmen igen




I morse när matte tog ut oss så hoppade liten över till husses & mattes egen hage (läs trädgården)... Gissa om hon njöt så mycket grönt saftigt gräs, det var så gott så arr hon fullständigt struntade i oss andra, inte för att det gick någon nöd på oss för vi fick beta i "tarmen" och där finns oxå mycket grönt saftigt gräs =-).... Efter mycket om och men och jagande så fick matte genom Montinas hjälp i form av att släpa in denna stackars märr/mor i trädgården med sig "liten" tillbaka till "vandrings termen" och sedan föra oss alla vidare ut i vår hage. Duktig matte =-)...

Igår fick matte ett mail från en vän till henne som läser min blogg. Mia och hennes dotter satt och läste bloggen när dotter utropade "mamma det ser ut som hästen har Timon i panna, ni vet det lilla krypet som tror han kan allt i Lejon kungen" och vet ni vad det värsta är??? Att matte faktiskt håller med, hon sa att hon kanske skulle döpt mig till Hot Timon istället, ve och fasa jag hoppas verkligen att hon skämtade ;-). Jaja visst e väl Timon söt, det visade matte mig igår, men han är ju inte i klass med mig inte!!!

Äntligen får vi nu sova inne igen, det är så skönt att få komma in i en nystädad box med massor av gott att äta och kallt härligt vatten... Och denna bedd som matte gör, i särklass, finns inget bättre, jag lovar Er.

Nu ska jag busa skiten av "liten", förlåt svordomen. Vi hörs snart igen mina Vänner

OBS: Ser ni Timon i min panna?

1 kommentar:

  1. Ha ha ha , ja man kan faktiskt se honom !

    "Liten" verkar va en bestämd liten dam

    SvaraRadera