onsdag 3 november 2010

Hagel och Monster






Fy vad det haglade här ikväll precis innan vi kom in, det var så billarmen gick igång!
Hugedamig! det har blåst och regnat och idag har jag inte sett något vackert alls i denna höst kan jag upplysa er om.

Strax efter att haglet avtagit kom det ut en mycket otäck gestalt som var klädd i något orange som täckte sig från topp till tå med ett skarpt sken i pannan, fy vad otäckt det var. Kan meddela er att det inte bara var jag som tyckte att detta var otäckt utan alla vi hästar här på gården, så sant som det var sagt!
Det visade sig att det var husse som gömde sig där under allt detta otäcka, han kallade det för regnställ (varför har inte jag något sådant?) och i pannan hade han mattes ridlampa.

Nu käkar vi och försöker torka upp efter detta otroliga väder som vi har här nere i Skåneland.

Ha en trevlig kväll alla för det ska jag... Som alltid ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar