onsdag 1 december 2010

Julen börjar idag ....







....här på vår gård.
Det är så fint med stakarna i fönstren och den stora julstjärnan matte och husse har upp i sitt mysrum med det stora fönstret ut mot våra hagar. Perfekt ledljuset för mig och mina vänner när vi ska in från våra mörka hagar =-).
Matte och husse har massor med levande ljus både inne och ute på gårdsplan.
Det doftar glögg och pepparkakor och härlig saffran.
Vilken underbar tid det är med Jul, alla är glad och förväntansfulla.
Tomtar smyger runt i stallet och tar väl hand om oss.
Önskar det var Jul jämnt.
Den bästa klappen fick jag igår (mitt pass wwhhhiii)men ser fram emot julafton som alla viskar om när dom tror jag sover.
Ska bli underbart att få fira jul med alla mina vänner, hästar,hundar, katter och människofolk.
Jag ska njuta av varje dag fram till julafton, för julen är ju bara en gång om året och år är väldigt Långa när man är Liten, inte för att jag är liten men ändå ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar