lördag 28 maj 2011

Hemma igen.



Igår råkade jag ut för en olycka men enligt veterinären så ska jag vara lycklig att min skyddängel(Hotte)fanns vid mina sida för skadan kunde gått riktigt illa.

Jag skar mig på något i hagen antagligen en gren eller en sten på insidan på vänster bak. Såret var stort men som veterinären sa ytlig sårskada så jag slapp åka till klinik.

Jag fick tvättas ordentligt och sys med ca 14 stygn och bandageras ordentligt. Jag får antiinflammatorisk pasta i 4 dagar och penicillin som skall sprutas i muskeln i 8 dagar. Jag ska dessutom tempas varje dag så matte ser att jag inte har feber!
Om 3-4 dagar ska matte lägga om bandaget och efter det göra det varje dag till skadan lagt sig och den kan luftas.

Jag fick jätte mycket beröm av veterinären för att jag var så snäll & trevlig. Han sa till matte att det var mycket trevligt att få äran att lära känna mig( blev stolt som en Tupp precis som matte).

Jag stod uppbunden i ca 4 timmar och hade ett skönt täcke på min rygg. För det trodde Marie att jag haft tidigare men där hade hon fel =-).(Fick hon redan på när matte & husse kom) Jag har inte haft täcke på mig och inte har jag stått uppbunden(förutom i släpen då)men så snäll som jag är så gjorde jag ingen sak av det. (Matte blev stolt som tupp igen)

Jag blev så glad och avslappnad när matte & husse kom. Skönt att ha sin trygghet hos sig när man har ont och är i ett okänt stall, jag somnade gott en stund innan veterinären kom av allt kel och mys från matte & husse, bättre matte & husse får man leta efter det är jag helt säker på =-).

När jag var färdigbehandlad så lastade matte & husse mig och vi åkte hem. Ja jag hoppade in lika snällt som vanligt i släpen och stod still hela vägen hem. När jag kom hem fick jag god mat och en härlig halmbädd som jag sovit så gott på hela natten.

Nu går jag i hagen bredvid mor min och mitt emot Bazze och käkar gott gräs och läker på så gott jag kan...

Håll tummar hovar tassar för att jag läker snabbt så kanske jag med lite tur kan åka tillbaka till betet och fortsätta leka med mina kompisar. Ja man kan ju alltid hoppas annars blir det en sommar här hemma på gården med mina polare, det går ju oxå bra i och för sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar