onsdag 30 november 2011

Josse






Som jag tidigare skrivit har vi hjälp här på gården av 2 mycket duktiga tjejer.

Madde har jag redan berättat om i ett tidigare inlägg så nu är det dax att presenter Josse.

Josse bor i Bjärred och är 14 år. Hon är här Fredagar - Måndagar och hjälper då till med allt =-). Josse delar Buz med Madde och håller väldigt mycket på med Trolle såsom löshoppar och tömkör och tar honom på promenader mm. Hon borstar och flätar och skämmer bort vårt lilla yrväder så till den milda grad att Trolle nu har fått en ny bästa Vän som han älskar över allt annat eller rättare sagt tror sig äga ;-).

På helgerna Lördagar - Söndagar är båda mina fina & duktiga hjälpredor här tillsammans och hjälps då åt med allt som skall göras.

Jag är så glad att jag hittat er båda. Ni är båda jätte duktiga och noggranna precis så som jag vill ha det och jag ser att det inte bara är jag som trivs med er utan även alla våra hästar här på gården, vilket är väldigt viktigt för mig då mina djur endast är värda det bästa =-).

3 kommentarer:

  1. Vilken tur du har med tjejerna!! Jag letar och letar efter någon som vill komma och rida mm. Kan jag få låna en av dem.....bara en????

    Kram, Eva

    SvaraRadera
  2. sååå KUL att läsa! :-) gör mig super glad!!
    Aaaaw, lilla Trolle! Det är OTROLIGT kul att jobba med Buz och Trolle!
    Trolle är riktigt rolig att jobba med! men jag gillar hästar som kräver mycke jobb ;) och han ger mig såå mycke tillbaka! Känns verkligen som jag har hittat rätt!
    Självklart är det jättekul att jobba med Buz också! :-)

    Jag gillar verkligen Trolles personlighet, och jag trivs hur bra som helst! Jag bara går och väntar på att det ska bli fredag =))

    kram

    PS. hoppas Mio blir frisk snart igen! hälsa honom från mig =)

    SvaraRadera
  3. @ Eva hahahaha, tyvärr dessa vill jag behålla länge ;-)... Ja det är jätte svårt att hitta bra folk som vill hjälpa en men med lite tur så kommer dom till slut =-).

    @ Josse Härligt!!! Kram

    SvaraRadera