tisdag 29 november 2011

Sitter hemma





då min älskade son har fått ögonhinnsinflamation, det går dock ingen nöd på honom men eftersom det smittar som tusan så måste han givetvis vara hemma från dagis.
Jag har fördelen att jag kan sitta hemma och jobba så mig gör det inte så mycket att mitt lilla hjärta inte får vara på dagis.

Kära svärfar Stig är ute och bygger vidare på väggarna till gödselstacken. Det blir så bra =-).

Hela förra veckan var helt galen. Hade ett fullspäckat schema från Måndag-Lördag så gissa om denna svensken var helt slut i Söndags?!

I Tisdags var vi på ett fördrag/Vinprovning om och från Syd Afrika, mycket intressant.
Där var även en snubbe som jobbar på Moments i Malmö (resebolag)som hade föredrag om rymdresor, för endast 1,5 miljoner kr får du åka upp i rymden, sväva fritt i farkosten i 5 minuter och sedan åka ner igen... 1.5 tim upp 5min i rymden och 1.5 tim ner... Detta är dock inte något som jag skulle vilja lägga några pengar på och om jag ska vara riktigt ärlig hade jag inte åkt om jag så fått pengarna för att göra det! Men det finns säkert folk som tycker detta är otroligt spännande...
När vi anlände hem vid 21 tiden så for jag ut och fixa längden på Chillis man och borsta honom tills han glänste =-)

På Onsdagen var det Tjejmiddag på St Marcus Vinkällare. 20 brudar som träffades och hade trevligt å vilket tjatter det vart men underbart trevligt speciellt som jag behövde få tänka på något annat än den stundande Hingstrådgivningen =-).
När jag kom hem typ vid halv 10 fick hästarna komma in och efter det tvättade jag en mycket duktig ChilliBoy å flätade hans söta svans som just nu ser ut som en blandning mellan föl svans och storhäst svans ;-). Efter detta somna jag väldigt gott.

På dagen D för hingstrådgivningen gick jag upp kl 5.00 och fixa kaffe och mackor och annan go fika till mina supporter, Linda,Nina, och inte minst Linn som hjälpte mig med visningen av ChilliBoy och givetvis min Älskade man Henrik. Sedan packade jag det sista i bilen och efter det putsade jag Chilliboy så han glänste sen var det bara till att lasta honom och åka! Linn flätade honom i trailern och sedan var det bara till att rusa in och väga och mäta honom inför visningen. Jag måste säga att han skötte sig galant! Vilken häst jag fött upp! Jag behöver väl inte skriva att han var 1 av 29 (9 gick vidare) som gick vidare till 2012 års Hingstbedömning, gissa om jag är lycklig=-). Efter visningen lastade vi ChilliBoy och gav honom lite mat & hösilage sedan gick vi in i ridhuset och tittade på några andra fina hingstar och fikade. Gissa om det var gott med kaffe och mackor nu när spänningen släppt.Mums.

På Fredagen nalkades middagsbjudning här på gården. Jag lagade en skaldjurssoppa på hemmagjord skaldjursfond efter detta bjöds det på älgbiffar med ungstekta rotgrönsaker och mandelpotatis och min berömda viltsås och givetvis smörstekta kantareller. Desserten bestod av äpplepaj med vaniljsås.
Sen blev det kaffe och choklad.
Menyn var mycket uppskattad och jag kan tillägga att jag fick mycket beröm för vinerna jag valt ut till hela middagen.

Lördagen kom med stormsteg och nu var det dax för att döpa min kära bror Mikaels dotter Isabelle. Vilket vackert dop det var. Underbart =-). På kvällen tog vi det väldigt lugnt här på gården, lugnet efter veckan började smyga sig på och mannen somnade på soffan efter typ 5 minuter vi suttit där, hahaha, en annan behöver dock lite längre tid för att komma ner i varv och detta infann sig lagom till...

Söndagen då mannen fick väcka mig lagom till svärföräldrarna kom vid 11 tiden för att hjälpa oss med bygget av väggarna till gödselstacken. Kan erkänna att jag inte fick mycket gjort denna Söndag då jag var helt slut efter veckan som varit...

Detta mina vänner är faktiskt ingen ovanlig vecka när det gäller mig eller oss här på gården. Vi har alltid 2000 grejer som skall göras och skötas, visst hade det kanske varit skönt med semester någon gång men att lägga en massa pengar på en resa med risk att sova sig igenom den är kanske inget jag känner för precis ;-) Vila kan jag göra i graven, det lär bli väldigt långtråkigt att ligga där stel som en pinne så jag passar på att ta för mig nu och Leva Nu =-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar