onsdag 21 december 2011

21 December - Lucka 21



Se på maken idag har det ta min tusan snöat i Skåneland eller det har det kanske redan gjort men idag snö det i FlädieLand =-) Måste vara fina ZaZas förtjänst, har säkert tagit snön med sig från Joanna ;-)

Mina fina flickor mår såklart helt fantastiskt i sin lösdrift =-). Igår när vi var ute och hängde upp nytt salt i vindskyddet så var våra fina tjejer med ute och gav sto & föl massor med morötter. Då säger Madde: Om jag varit häst önskar jag att jag hade fått vara er häst här på gården för dom har det så himla bra =-), Josse höll med! Man blir så varm i hjärtat för det är precis så jag hoppas att mina hästar känner. Dom är bara värda det allra bästa ♥ Å visst har flickorna det mysigt i sitt vindskydd med massor med halm. Dom älskar det och sover där varje natt alla 4:a.

Innan jag for till kontoret idag så smet jag inom stan och hämtade alla Julklappar till min älskade man. Hela bagaget är fyllt på min Q7:a det vill säga att även mannen kommer bli bortskämt i årets julklappsutdelning hemma på gården ;-)
Sitter nu på kontoret ett par timmar men längtar hem så jag kan få pysa om ZaZa och killarna...

Sista dagen innan Juluppehåller för min del och det känns som jag redan är hemma och tar det lugnt(det går lite segt idag) =-) Innan jag lämnar jobbet måste jag dock dela ut Julklapparna till mina underbara arbetskamrater, det är dom väl värda allihop.

I Lucka 21 hittar ni min fina skogsblandis Gizmo. Världens bästa kattmamma.
Köpte henne från ett par som bodde på Aspö men inte det Aspö som ligger vid Åhus utan det som ligger utanför Kristianstad, jag min kloka idiot trodde det i Åhus så när vi kom upp dit och jag ringde damen ifråga om vägbeskriving så var det bara till att fortsätta bilfärden... Slutade med att vi fick åka Bilbåt över till Aspö, fästingarnas ö tydligen och sedan tillbaka igen med en katt som var bilsjuk innan vi kommit fram till båten som skulle ta oss till fastlandet... Hela långa vägen ner till Tygelsjö där jag då bodde skrek den stackars söta lilla katten. Det var ta mig tusan den värsta resa jag varit med om ;-). Gizmo är ca 4,5 år. Världens sötaste kise som vet vad hon och inte vill, har mycket bestämda åsikter om det mesta ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar