lördag 3 december 2011

3 December - Lucka 3


Vaknade i morse och insåg att ögonhinneinflammationen från helvetet hade erövrat mig totalt. Fast jag redan tidigt i går eftermiddag tog antibiotika droppar för jag trodde att detta skulle döden döda bakterierna med hornen i pannorna. Men Icke dom blev bara ännu djärvare att lyckas golva mig totalt, 1-0 till Er =-( ,men jag ger Inte upp än!

Detta innebär att jag Inte får gå på julbordet ikväll, verken jag eller Henrik kommer att gå då hans ögon fortfarande inte heller är bra nog och vi vill inte smitta hela gänget ikväll. Så det får bli en myskväll med god mat och dryck hemma istället! Givetvis kommer brasan vara på G hela dagen ;-), älskar den!

Kvällens menu:
Förrätt blir skaldjurssoppa på min hemmagjorda fond.
Huvudrätten Torskrygg med pressad potatis och saffrans sås.
Dessert Vet inte riktigt än, men jag har ju några timmar på mig att komma på det.

Stormen har kommit tillbaka dock inte lika intensiv som förra veckan men ändå. Regn i kombination med blåst är inte mitt favorit väder precis, jäkla höstväder! Hoppas vi får lite snö över Jul, åtminstone på Julafton sen kan det få försvinna om det inte kommer så pass mycket så det ligger fint. Snöblask undanber jag mig dock! Finns inget värre. Sen behöver det inte heller vara isgator överallt, vill att mina hästar ska kunna vandra säkert i sina hagar och gärna kunna hållas igång över vintern, då är det bättre med snö, mycket snö =-). Bra träning för hästarna att få jobba i mycket snö. Men vi får se hur det blir med det vi bor ju ändå i Skåneland och där vet vi ju hur det är med snö, antingen alldeles för mycket så folk inte kan hantera det eller bara slaskigt och isigt, halt och mörkt, Usch!

Tjejerna kommer idag och hjälper oss med stall och hästar, skönt med tanke på att jag inte ser så mycket med mina uppsvullna ögon! Trist bara att jag inte kan hjälpa Josse med Trolle, han ska bli inkörd och ska nu få prova på att dra däck. Men men, kan kanske gå ut imorgon istället vi får se. Vi ska fortsätta tömköra Buz ett tag till sedan ska han också få dra lite däck och fixar han det så åker vagnen på.
Tror det kommer gå jätte bra =-)

Dagens Luckbild: Olympic Lady min älskade Prinsessa. Så här fin var hon på fölvisningen i Flyinge. Mitt Hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar