torsdag 8 december 2011

8 December - Lucka 8


Så var det Torsdag igen och snart är även denna veckan slut, tiden springer ifrån mig.
Snart är det Julafton , Igen, kändes som det var igår som vi hade huset fullt av vår härliga familj och goa vänner och firade jul i snöstormen=-)

Snart är min stora fina Julklapp på väg ;-).... Längtar.
(Får besked i eftermiddag när den anländer)

Idag ska jag göra sammanställningen av nya artikelförslagen som våra kära kunder hjälpt oss med och på Måndag börjar jag skicka ut gåvorna som Tack för hjälpen till dom alla. Hoppas dom blir glada för gåvan.

Igår fick jag Äntligen iväg ALLA julkort till vår Kära Kunder,så skönt!

Kvällens projekt blir att städa bilen, slänga skit och dammsuga den och om jag hinner ska jag ge den en tvätt i morgon för det behövs verkligen =-)

Madde är fortfarande sjuk stackarn så jag ska pyssla med mina älskade hästar lite extra ikväll tänkte jag.

Min älskade Mr Zambo ska få sitt julbad i helgen, har jag tur kanske han släpper alla päls som är kvar då så han inte fäller så länge till för jag håller på att bli tokig på allt hår, det räcker att man tittar på honom så dräller håret av så vi har ta mig tusan hår överallt! Dock inte på övervåningen för dit får hundarna inte gå.
Den 22 December blir det sedan Mr Bee:s tur att få sitt Julbad, det brukar alltid sluta med att jag är minst lika våt som honom ;-) men fin och ren det blir han!
Pazzeman är så fin i pälsen så han väntar jag med ett tag. Annars ska såklart alla djur och människor vara rena till Jul Hahahaha.

Vi har tagit hit en container så vi kan rensa ut en massa skit, jag har på äldre dagar börjat Älska att slänga allt som jag för tillfället inte använder. Känns skönt att rensa ut ordentligt så det skall vi roa oss med i helgen.

På Tisdag kommer cementbilen och skall gjuta 1:a delen till Gödselstacksväggarna.
Hoppas inte det fryser på innan dess! När detta är gjort så skall del nr 2 göras klar helst så fort som möjligt, måla den gör vi till sommaren.

I Lucka nr 8 hittar ni Red Hot Chilli (HotChilliBoy) min älskade förstfödda avkomma efter Niveau - Wolfgang. Han är världens snällaste och gosigaste kille som i November gick vidare på Hingstrådgivningen i Bollerup. Av 29 startande var det 9 som gick vidare varav ChilliBoy var en av dom -Ni kan förstå att han har en stolt uppfödare/ägare/"mamma" ;-). ♥Världens♥Finaste♥Mysigaste♥Snällaste♥Kille♥

4 kommentarer:

  1. Han hoppar riktigt högt över på bilden, undrar hur högt det igentligen är

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja du den översta plankan är 180 hög så hoppa kan han min lilla bebis ;-)

    SvaraRadera
  3. det är väl klart han skulle gått vidare! sånt otroligt jobb du GÖR och har gjort med honom!

    kram

    SvaraRadera