lördag 24 december 2011

Hästarna



Givetvis skall mina älskade hästatroll också få njuta av Julen så när maten var väl förbered tog jag hand om stallet. Mannen körde ut nu hösilage till stona. Olympic passade på att rymma lite smått lagom, jätte roligt tills hon kom på att hon faktiskt var utanför alla våra hagar. Mycket otäck blev det så hon sprang sonika in i hagen igen, dock inte hennes egen men vad gör väl det, matte kunde slappna av igen ;-). Eller rättare sagt både matte och Olympic kunde slappna av igen, hon dök rakt ner i grimman och sa med sina stora snäll kloka ögon - mamma nu går vi hem till bebis igen va... Ok?! Sagt och gjort alla blide nöjda och belåtna. När jag ändå var ute hos mina älskade sto & föl passade jag på att strö upp ordentligt till dom. Mys ska det vara och alla ska må bäst det är bara så det ska vara här på gården =-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar