onsdag 11 januari 2012

Onsdag


Idag var vi som jag berättade igår på Mios 2.5 års kontroll. Som jag trodde var det inget fel på min lilla prins utan han är precis som en 2.5åring ska vara =-) Skönt det, hahaha. Han fick sin mässling spruta då vaccinet var slut när han skulle ha den och inte ett ord kom över hans läppar, Tuffing ;-) En annan blir fullständigt vettskrämd när det närmar sig en spruta, tramsig som F-N men detta är tyvärr inget jag kan hjälpa.

Efter Mios koll var det dax för jobb. Åkte först till kontoret i Svedala och fixade med en massa och åkte sedan till Malmö för mitt lunchmöte med LG och Stefan. Gick strålande bra. For sedan tillbaka till Svedala för ännu 2 möten och kom inte från jobb fören kvart i 5.

Nu är jag hemma en stund sen ska jag in till stan med Gunilla.

När jag kommer hem blir det några timmars jobb till. Har en massa att fixa innan mässan. Nu när det börjar dra ihop sig och alla knutar börjar nystas upp sitter jag som spindeln i nätet och tar hand om alla mail om monterutseende, film , ljud och en massa annat. Jätte roligt men man är såklart på helspänn för jag vill att allt ska vara på Topp på Tisdag & Onsdag.

Mannen är ute och tar hand om stall och hästar. Onsdagarna är vilodag för hästarna här och då får dom vara så mycket häst det bara går och vi försöker låta dom vara ifred och slippa oss så mycket vi bara kan. Jag står fast vid att detta är precis vad varje häst hade behövt och då menar jag inte att man inte ska ta hand om boxar, ge mat/vatten/morötter eller kolla över alla hästarna utan bara att man låter dom vara precis som dom är och om vädret tillåter så får dom gärna vara ute lite längre.
Min underbara man har idag satt upp 2 lampor i paddocken, provisoriskt, men nu kan man rida även om man kommer ut efter 8 när Mio fått mat, badat och somnat, Jippi =-)
Nu kommer verken jag eller Mr Big (Bazze) undan längre ;-)

Idag bjuder jag er på en knas bild på vår fina Pazzeman endast för att han verkligen är precis så knasig som han ser ut;-) älskade hunnatroll.

Ha en mysig kväll

OBS: Om det är något speciellt ni vill veta eller undrar över får ni gärna skriva någon fråga så svarar jag på dom så fort jag bara kan =-)

1 kommentar: