torsdag 9 februari 2012

Torsdag v 6


Så var det torsdag igen… Vart tag tiden vägen? Hinner inte med.

Igår kväll var jag på mitt livs andra Zumbapass och kan ni tänka Er
Jag överlevde även denna gången. Erkänner dessutom att det mycket
roligare denna gången än förra. Kan bero på att jag faktiskt hängde
med på många fler danser än första gången. Men det kommer med
stor sannolikhet ta många gånger till innan alla steg och rörelser
sitter som en smäck.

Har sovit skit dåligt inatt varför vet jag inte men så är det. Är väldigt trött i
mina stackars ögon idag. Tur jag har en fullspäckad dag så jag inte sitter och
somnar på kontoret, hahaha… 2 möten är redan avverkade idag.

Snart kommer Linn med Grace pass. Hon skall vaccineras ikväll.
Träffade Alice och Grace igår kväll när dom var ute och trimmade på
vägarna. Dom passar så bra ihop ska blir roligt att följa dom två i sommar.

Idag kommer Madde och ska ta hand om stall och hästar. Hon börjar äntligen må bra
igen efter magsjuka och massa annat skit.

Då det var snöstorm när jag vaknade i morse så lovade mannen min att täcka upp
fina ZaZa så hon inte fryser när hon är ute. Min fina Älskade Vän ♥. Ska mysa
Extra med ZaZa ikväll. Hon ska få sin dagliga massage och en jädra massa pussar!

Chilli skall också få sin del idag. Ska gå igenom honom och fixa man och svans.

Längar tills vi kan använda paddocken. Då ska alla mina unghästar få komma ut
Och leka av sig ordentligt. Ska dessutom bli skönt att komma igång med löshoppningen.

Bazza skall sättas igång då detta inte gjorts än pga av att paddocken är stenhård.


–Fy vad jag längtar till vården och sommaren….
Känns som om den är långt bort men det borde den inte vara…
Vi går åtminstånde mot ljusare tider

Som sagt vaknade jag till storm och på det kom snön.
Ni kan ju bara tänka Er vilket jäkla Trafikkaos detta medförde. Folk har inget trafikvett i Skåneland och jag blir så himla förbannad. Vi har ju för sjutton snö här varje år men varje år får ”idioterna” en fullständig chock. Jag fattar inte vad problemet är.

Mitt råd till dig som är bilförare i Skåneland:
Kör inte fortare än vad du känner att du klarar av att hantera och framförallt håll AVSTÅNDET. Å vad du än gör kasta dig inte ut framför bilar som kommer och är på väg att köra om dig. Är det glashalt kan inte ens gud få stopp på bilfan och då smäller det… Förstått???

Så nu känner jag mig lugn och fin igen, hahahaha…

Hoppas Ni alla får en mysig Torsdag.
Kör försiktigt vad ni än gör.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar