fredag 23 mars 2012

Äntligen Fredag =-D


Så vad det Fredag igen.
Den kommer lika snabbt varje vecka måste jag säga ;-D

Sitter hemma och skall jobba så eftersom Mio fortfarande har lite feber så kommer Farfar så jag får något gjort idag.

I eftermiddag skall jag antingen rida eller tömköra min fina Bazze.
Red igenom honom ordentligt igår kväll och det så himla bra.
Blev dock lite rodeo när han inte hade den riktiga styrkan som behövs vid galopparbetet. Men den bjuder jag såklart på, satt som klistrad i sadeln när han bocka och slog bakut,kändes bra att även dom takterna sitter kvar i mig efter alla år på "marken" och inte på hästryggen=-D. Hur som helst gick passet super bra och vi var båda väldigt nöjda och svettiga efteråt.

När Bazze var klar tog jag Chilli uti spolspiltan. Han fäller som en tok kan jag berätta. Så det fick bli borstning med ko skrapan, jisses vad han njöt och han stod snäll som ett lamm fast det nu var ett tag sedan vi band upp honom. Han fick smaka på en vanlig rycktborste också, så han sken ikapp med solen ;-). Jag hann även klippa hans man innan min fina 2års Hingst tappade tålamodet och hade likt ett barn som skall sitta still på sin stol,väldigt svårt för att stå still, det kröp i hela kroppen på honom. Det är fantastiskt hur snabbt det vänder från att stå helt still och att steppa järnet =-D. Jag ger honom ett klart godkänt betyg på kvällens hantering. Han var jätte duktig även när vi gick tillbaka till hans box, han lyssnade på vad jag sa och stannade utan några som helst bekymmer när jag bad om det, han gick dessutom lugnt och fint in i boxen och stanna upp så jag utan problem kunde ta av han grimma och klappa om honom innan jag stängde hans dörr. Nä jag är riktigt nöjd med min kille, han är väldigt lättlärd och det finns absolut inget elakt i den lilla unga hästen men för den sakens skull ska man inte glömma att han är Hingst och endast 2 år så det gäller att vara konsekvent och sätta gränser.
När grabbarna var färdiga blev det en massa mys med ZaZa och Lympan.
Madde hade tränat för Alice och det gick jätte bra.

När jag kom in hoppa jag i duschen och efter det dök jag ner i min sköna säng för att läsa ridsport, mannen lovade att kvällsfodra hästarna, jag hann väl läsa dom första 3 sidorna sen somnade jag mycket gott.

Idag skall jag som jag skrev jobba några timmar sen blir det en tur till affären för att fixa Fredagsmys och Fredagspresent till Mio, ja jag vet jag skämmer bort min lilla kille men det bryr jag mig inte om så varje Fredag får han en liten och ja ibland även en stor Fredagspresent... Kvällens middag blir grillad fiskpaket med en massa goda grönsaker och krossad potatis och en god sås till. Till detta ska vi givetvis ha ett gott vin till. Sen ska jag ta och bada i bubbeltunnan och bara njuta. Känns som en alldeles perfekt Fredag =-)

Ha en mysig Fredag

2 kommentarer: