torsdag 15 mars 2012

"Som en Apa i Bur"


Igår var jag som sagt och vittnade i Malmö tingsrätt.
Jag skulle web vittna ( eller vad det heter)
för en av mina bästa vänner som bor uppåtlandet.

Det var mycket annorlunda kan jag meddela.

Jag fick verka som värsta filmstjärna, vilket jag som tur var
inte visste om igår just där och då...

Där satt jag som en jävla apa i bur med en TVskärm framför mig och en kamera riktad rakt i ansiktet på mig.
Mycket otrevligt men vad gör man inte för sin goa vän.

Hur som helst berättade min vän idag att dom inte haft en utan två STORA projektordukar i rättssalen så alla verkligen kunde se och höra mig, jo jag tackar jag!

Tur jag slapp höra min egen röst!!!.

Hoppas detta är sista gången jag behöver ställa upp på något liknande. Jag har ju så förbannat svår att komma ihåg vad jag gjorde förra veckan och detta jag vittnade om nu hände för 1,5 år sedan. Men det gick nog bra tror jag. I vilket fall så höll jag mig till sanningen och endast sanningen bla bla bla enligt vittneseden så sant som det var skrivet.

Så nu har jag provat på det också. Undra vad nästa nya projekt skall bjuda på ;-)

3 kommentarer:

  1. Usch, hemskt bara med en vanlig kamera...Kanske tur du inte visste att du skulle upp på storbild, då hade du säkert stammat! :-) Ja, visst är det hemskt att höra sin egen röst! Hoppas det går bra för kompisen! Sanningen räcker nog långt.

    SvaraRadera
  2. Men det svenska rättssystemet vet man tyvärr aldrig men vi håller tummarna att rättvisan ska vinna i detta fallet =-)

    SvaraRadera
  3. Rättvisan ses väldigt olika från olika håll... Så nej, man vet aldrig! Även om man anser att det är solklart så... Man måste ha liiite tur med!

    SvaraRadera