fredag 20 april 2012

Fredags Stress ;-)

Phu vilken dag... Lämna Mio på dagis och åkte direkt till Lars & Gert och handlade korvar. Ni som gillar fågel och vilt måste test deras mat. Ni hittar deras hemsida här: http://www.borgebyvilt.se/start.htm Vi köpte viltkorvar, vitlökskorvar, choritzo och kalkonkorvar. Jag som inte gillar korv tycker väldigt mycket om Lars & Gerts hemma gjorda korvar. Dom säljer allt som har med fågel och vilt att göra och jag rekommenderar dom tall alla er som uppskattar god, bra mat =-) Efter visiten hos Lars & Gert åkte vi och handlade både mat och en massa vin, öl. När vi kom hem käkade vi lunch och sedan for vi ut och gav hästarna sitt lunch hö, dock ej Chilli för han fick komma ut i lilla gräshagen och som han njöt. Det var nog väldigt gott med gräs =-) Våra fina avelssto fick idag gå ut i en av dom stora gräshagarna och det var som att släppa ut unghästar på grönbete som dom sprang och brallade, dom hade så roligt, härligt att se =-D Vi fixade sedan lite vid morgondagens grillplats och for sedan och hämtade Mio. När vi kom hem for jag ut och tömkörde Bazze. Han var super duktig! Gick kanon så efter ca 20 min jobb bröt jag och både Bazze och jag kände oss nöjda. MioPang, den lilla tuffingen ville då bestämt skritta av Bazze och givetvis fick han det ;-), morsan säger aldrig emot när lillkillen vill rida, jag trodde dock inte han var så sugen att rida på den största hästen i stallet men det var absolut inget min tuffa Mio Bangade, hihihi. Efter en kvart gick Mio med på att det var dax att låta Bazze vila efter ett mycket tufft jobb med Mio på ryggen. Så när jag gjorde i ordning min stora snälla kille berömde Mio honom med massor med morötter eller ja man kan säga att dom delade lika med morötterna, en tugga till Bazze och en tugga till Mio ;-) Rätt ska vara rätt;-) Nu är grillen på, idag ska vi grilla hemmagjorde hamburgare beställt av mannen min. Mio är mätt och belåten då han fick sin mat lite tidigare, nu ligger han i biorummet och myser med sin snutte och tittat på en bra film. Ha en härlig Fredagskväll.

2 kommentarer: