söndag 22 april 2012

Hot Shot Del Fjorton.

Den 15-9-2006 passade jag mina då små bröder för våra föräldrar var i Warsawa, jag skulle ha dom hela helgen och när vi käkat sa Tim till mig -Jessica i morgon lovar jag att jag ska rida på Hotte. Tim var väldigt rädd för Hotte och hans storlek så detta var oerhört stort, Jojje han brukade följa med och rida lite då och då så han bara skrattade och sa…- Vi får väl se om du vågar. När grabbarna var i säng korkade jag upp en flaska vin och satte mig på terrassen och njöt av solnedgången och tänkte på min fina Hot Shot och vilken tur jag hade som fick möjligheten att få tillbaka honom. .Jag hoppade i säng väldigt tidigt för att det skulle bli morgon snabbt så jag kunde åkta till min Prins. Kl 04.??? Någonting ringer min mobil och när jag svarar hör jag någon som svamlar så jag lägger på luren igen varav det ringer direkt igen… Denna gången hör jag Anneli, tjejen som jobbade för Ami säga Jessica Lägg INTE på sen bryter hon ihop och bara skriker STALLET BRINNER; STALLET BRINNER JESSICA, det brinner… Jag vet inte vad som hände men jag blev helt lugn och sa till henne väldigt bestämt -Se För Fan Till Att Få Ut Hot Shot…. Ta ut hotte, Ta ut Hotte Ta ut Honom NU…. Nu var jag inte så lugn längre, jag skrek så högt att jag väckte både min bröder som kom in i sovrummet och satte sig på det iskalla golvet och vaggandes tjatade att hotte är nog död Jessica… Anneli som nu fick fram några meningar mellan snyftningarna sa -Det är för sent Jessica. -Alla Är Döda… Alla Är Borta. Jag trodde inte ett ord av vad hon sa utan tjatade vidare att hon skulle se till att få ut min hotte… -Snälla Snälla Anneli Bara ta ut honom därifrån… Tårarna sprutade ur mina ögon och verkligheten började komma ikapp mig. Jag ville bara DÖ. Mina stackars bröder endast 11 och 10 år gamla satt nu och klappa på mig, min älskade Zambo försökte krypa upp i mitt knä, slicka mig i ansiktet för att få bort mina tårar Själv satt jag i fosterställning och gungade fram och tillbaka mumlande mellan tårarana hotte, hotte, hotte, vad har jag gjort, varför älskade vän, varför? Efter ett tag tog jag mig samman och ringde min bror som kom och tog över grabb passningen. Efter ca 1 timme kom Linda. Peter, Magnus och Linda till mig och vi satte oss och prata i någon timme. Detta för att Peter och Linda kom direkt från branden och Linda som var på möhippa och hennes man Magnus behövde precis som jag förstå vad det var som hände. http://www.expressen.se/kvp/tio-hastar-dog-i-1500-talsstallet/

12 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Har hållit på att googla lite om min häst Akri Boy och såg att det var ni som ägde hans mamma, Olympic Lady. Av vad jag har förstått så är det inte ni som har fött upp honom men det skulle vara jätte roligt ifall ni kunde skicka uppfödarens mejladress (om ni har den förstås) till mig. Skulle vara jätte roligt att kunna få kontakt med uppfödaren och kanske fråga lite saker om honom! :) Om ni vill kolla lite på bilder mm så kan ni kika in på den här bloggen http://elfviksryttarna.blogg.se/ där jag bloggar om min resa med Akke :)
    Kram Matilda ♥

    SvaraRadera
  2. Hej Matilda,
    Vad roligt att höra av dig och fina Acke.
    Du kan väl maila mig på Jezz888@hotmail.com
    Så ska du få den information du vill ha =-)
    Lycka till med fina Acke, ska givetvis följa er på din blogg =-)
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Usch vad hemskt sitter och gråter :'( kan inte ens föreställa mig er sorg och saknad av de stackars pållarna :( vet dom vad som orsakade branden ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr var den anlagd vilket gör det ännu svårare att acceptera...

      Radera
  4. fy fan att någon kan göra nått sånt, särskilt mot oskyldiga djur :( varför ska andra behöva lida för att någon är psykiskt störd och finner sånt roande?:S jag blir så arg och upprörd. Hästarna hade ju kunnat få vara i livet om inte en/flera idiot/er varit fjuntade i huvudet. Starkt av dig att ta dig tillbaka till hästvärlden efter nått sånt. Lider med er alla som blev utsatta och miste en bästa vän... :'(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen Tack!
      Ja man har fortfarande så svårt att förstå hur någon kan göra såhär mot oskyldiga djur, det är helt obegripligt.

      Radera
  5. det är så otroligt hemskt!!

    Förstår dig precis... man vill inte acceptera att dom har försvunnit...
    Usch,har gåshud och börjar snart gråta!! Vilka jävla IDIOTER!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta Josse
      Idioter är bara förnamnet av vad dessa människor Är.

      Radera
  6. Fasansfullt! Man läser om sånt här, aldrig aldrig aldrig vill man behöva vara med om det! O inte att nån annan heller ska behöva det! Fick de tag i den som gjort det? Eller gick h-lvetet fri dessutom? Man får försöka var glad för allt det härliga man ändock fick vara med om! Gömma dessa minnen i sitt hjärta resten av livet! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jessica Håkansson23 april 2012 kl. 08:15

      Dom gick fria..

      Radera
  7. hur i helsike kunde dom gå fria ?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jessica Håkansson24 april 2012 kl. 21:06

      Polisen fick inte fatt på dom...

      Radera