torsdag 26 april 2012

Madeleine Persson

                              Här kommer ett inlägg från en av våra två sköna stalltjejer =-)



Om mig:
Hej jag heter Madeleine Persson och jag bor i Löddeköpinge med min mamma, pappa och vår hund Pepsi. Jag är 14 år (snart 15) och går i 8:e klass på Jb Lödde. Jag har ridit i ca 10år varav 8 av dem var på Lödde Ridklubb. På ridskolan så hade jag en sköthäst som hette Ronaldo (tyvärr avlivad i förra året) Jag har haft en hel del otur med hästar innan men min största dröm med hästarna är att få börja tävla så smått. Jag älskar verkligen alla sorters djur förutom reptiler och insekter och min högsta dröm är att bli veterinärassistent och få jobba med djur när jag blir äldre.

Innan jag kom till Jessica så var jag medryttare på en C-ponny som heter Indigo, men den historian slutade tyvärr inte bra då han såldes.

Jag trivs mycket bra hos Jessica och Henrik och jag skulle inte kunna tänka mig ett bättre ställe att var och hjälpa till på då man verkligen får göra allt möjligt där. Hästarna är helt underbara och alla har sina egna personligheter, jag har fastnat mest för Buz och Lady då Buz är lite sådär busig men ändå lite rolig och alltid har konstiga saker för sig och Lady är lite tillbaka dragen och jag känner att jag har fått hennes förtroende nu och att hon litar på mig. Det som är så roligt hos Jezz är att jag får ha Buz som min alldeles egna häst det dagarna jag är i stallet och rider, det är mycket roligt för att det gör att jag kommer mycket nära honom relationsmässigt.

Jag själv var ganska så orolig som ryttare och ganska så osäker på min egen kunskap och balans när jag kom till Jessica. Minsta lilla en häst bråkade med mig så kändes de som att jag skulle trilla av. Jag känner att under tiden jag varit här hos Jessica så har jag lärt mig mer än under alla de 9 åren innan jag kom hit, vilket jag ska säga är en hel del. Så nu händer det bara ibland att jag känner mig osäker. Jag älskar att rida dressyr då det inte är lika mycket fart då och mer kontroll, fast även jag gillar en snabb galopp över en äng. Hoppning är dock inte lika fascinerade för mig då jag känner att jag inte har tillräckligt med kontroll då, men jag börjar att tänka att det kanske är kul ändå.

Besök gärna min blogg: http://maddepersson.bloggplatsen.se/

Madde & Buz Tränar
 Madde & Bazze
 Madde
 Madde & Indigo
 Madde & hennes fina Pepsi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar