torsdag 5 april 2012

Som vanlig en hysterisk dag...






For upp ur sängen i morse, hann precis med en kopp kaffe för att sedan fara ut i stallet och fixa i ordning Bazze. Han fick linas idag då vi hade massor att hinna med innan vi skulle vara i Lövestad och titta på Björkhaga stuteris Hingstvisning.
Bazze gick super och när vi var färdig jobbade tog vi en promenad i solen, så skönt!
När Bazze stod och mös i sin hage tog jag stallet, Henrik hade passat på att ta ut dom andra hästarna medan Bazze och jag gjorde vårt. När Stallet nästan var klart ringde min fina pappa och ville bjuda oss på lunch när vi ändå skulle lämna Mio hos dom. Så det blev till att kasta sig i duschen och sedan packa lite kläder till Mini Mio och sedan fara in till AWA i Malmö. Vi käkade påsklunch och tog oss en snaps och öl till det, ja inte Henrik för han skulle köra oss till Lövestad.

När vi kom till visningen hade den precis startat så Dalwhinnie var inne på banan.
Måste erkänna att den hästen var fan så mycket snyggare i verkligheten än på bilderna. Så jag är mycket nöjd med mannens val av hingst till vår fina Montina =-)
Visningen avslutades med att Briar kom in med sin ägare Hans-Yngve Göransson som faktiskt grät en liten tår när han visade upp sin fina Hingst ;-) Så söt, hihihi, den mannen älskar verkligen sin häst kan jag lova.
Såg många fina hästar och mycket duktiga ryttare bla Douglas Linderlöw, han rider helt fantastiskt ser så enkelt och lätt ut och hästarna njuter av att ha en ryttare som honom. Han på Chilli om några år hade varit en dröm som gick i uppfyllelse. Jag blir lika imponerad varje gång jag ser honom rida.

När vi kom hem var vi inom och tog hand om vår grannes hästar då vi passar dom nu när dom är ute och reser. Deras son är hemma men inte så häst glad så vi hjälper till. Passade på att ta hem min försvunna katt Mumzi som nu bor borta där, han har nu fått massor med mat och avmaskningsmedel så han klarar sommaren utan en massa mask. Också har vi kelat massor, finns ingen katt som knorrar som min Mumzi, älskade kissen. Han är så saknad men vad gör man med en katt som alltid vill vara ute. Jag har inte hjärta att låsa in honom för min egen skull så Mumzi får leva det liv han själv vill och kanske med lite tur så flyttar kanske hem en dag igen...

Nu har vi nästan precis kommit hem och sitter och njuter av lite gott kallt vittvin innan hästarna ska in sen ska vi åka till Lund och käka någonstans... Var får vi se.

Ha en mysig SkärTorsdag...

2 kommentarer:

  1. Det var ju kul att det blev en positiv upplevelse att se hingsten live! Glad Påsk till er!

    SvaraRadera