tisdag 24 april 2012

Vilket Vackert Väder =-)


Vaknade till vackert väder och fågelsång idag innan klockan ringde, hihihi.
Som grädde på moset hade Henrik redan smugit sig upp och satt på kaffe så det luktade nybryggt kaffe i hela huset =-)



När jag kom hem igår såg jag att Olympic brunstade men för att verkligen försäkra mig om det så gick Henrik och Jag ut och hämtade (Hingsten) Chilli och ställde fram honom till flickorna. Alla tre blev jätte intresserade men mest intresserad blev Olympic ;-) Och jädrar vad Chilli Hingstade till sig, söta ”lilla´” killen, mammas bebis ;-). Så om tre veckor åker Olympic till Björkhaga och skall semineras med Cardento, så spännande!
Eventuellt åker ZaZa till Hgb på nästa brunst, ska ringa Tomas idag om det. Och Montina får jag se om jag kör upp till Björkhaga på nästa bruns om ca en och en halv vecka eller om vi kör upp både Lympan & Tiniz om tre veckor. Ska diskutera detta med Carina idag.

Skulle ridit Bazze igår men träffade på söta Alice och stod och pratade med henne om allt mellan himmel och jord, tiden sprang iväg och helt plötsligt var klockan kvart i tio… Hade inte mage att asa ut Bazze på banan och trimma då ;-). Kall och frusen som jag var gick jag in istället och fixade lite med hundarna och gick sedan ut och kvällsfodrade hästarna.

Vi håller på att trimma in ZaZa på lösdriften så igår kom hon inte in fören vid 22.30 .
Hon var helt obekymrad över det så kanske är jag lite blödig när det gäller henne och hennes lösdrift övergång, speciellt nu när dom går på gräs ;-).  Alla töserna kom galopperande från andra sidan hagen i mörkret och om sanningen ska fram var ZaZa inte så värst intresserad av att gå in, vi släppte ut henne ur hagen och gav dom andra två Prinsessorna lite kraft och stå och mysa på en stund, ZaZa som brukar har sjukt bråttom att gå in i sin box drog benen efter sig och väntade in oss medan vi hämtade in alla foderspannarna. Visserligen gick hon in när jag kom ikapp henne, och maten var lika god som vanligt men jag tror bestämt hon ville ut till sin flock igen… Så ikväll, kanske om jag inte är för blödig, får hon bli kvar ute i hagen med sina egna och käka sin kraft där (under uppsyn) . Dessutom så har ZaZa vid flertal gånger legat och sovit middag i ligghallen/vindskyddet så jag vet att hon gärna går in där och myser.

Igår grillade vi fisk i folie med en massa grönsaker och goda räkor i paketet. Till detta hade vi sedan pressad potatis och en lime/bladspenat sås var så himla gott!

När Henrik kom hem från Tygelsjö och Göran & Ola, där vi hämtar hösilage, så hade han fått rabarber med sig hem. Ola odlar rabarber som få och säljer dom som snus =-).
Vi kunde inte hålla oss utan gjorde en liten rabarberpaj som vi avnjöt innan det var sängtime.
Måste bara tillägga att :
Rabarberna var sjukt goda så jag hoppa Gubben min kommer hem med fler från Ola =-)


Vill passa på att Tacka ALLA som följt Hot Shot & Mig på vår resa.
Det värmer att få sympati och reaktioner vilket bevisar och ”folk” bryr sig.
Hoppas inte någon av Er behöver uppleva detsamma som vi fick göra.
Ni förstår säkert alla att det var en tuff resa att ta sig tillbaka till vardag, hästar och livet.
Men det var en resa vi alla var tvungna att ta oss igenom.

Och som avslutning vill jag bara säga:
Tiden läker INTE alla sår, man lär sig bara leva med dem!

4 kommentarer:

  1. Vissa sår är otroligt svår läkta! Å vissa lämnar oerhört stora ärr...som man är tvungen lära sej leva med, tyvärr! Tur att vi människor har en otrolig förmåga att anpassa oss även till/med smärta! Är man sen envis till naturen så går det lite bättre än för personer som ger upp direkt! Men vem har sagt livet ska vara enkelt/lätt! Livet är en kamp, kampen är en häst, alltså är livet en häst! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha.
      Du har helt rätt ;-)
      Då måste mitt liv vara som en vildhäst, hahahaha!

      Radera
  2. Känner mej lite mobbad! Kan inte titta på de filmer du lägger ut.Är bara en grå ruta med pil i! Jaja, man dör ju inte över att vara nyfiken! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, Nä du är inte mobbad för det finns inga filmer, jag har inte lagt in någon film på dom senaste inläggen. Om du kollar bloggen från Firefox så finns inte en spökfilmen med i bloggen utan den kommer endast om man loggar in från Internet Exploer. Mycket märkligt. Får fråga mina internet experter vad som hänt för detta hände när vi ändrade lite i bloggen sist...

      Radera