tisdag 29 maj 2012

Färdiga.

Äntligen är vi helt färdiga med gårdsmålandet =-) Blev så himla snyggt! Och kan ni tänka er så fort den sista färgen torkat började regnet falla. Ibland har med vädergudarna på sin sida.

Grunden färdig så nu är allt KLART!

Vi hittade en gammal vattenpump i ett av husen som vi rev som vi skall måla svart och sätta fast i brunnslocket. Dels för att det är snyggt och hör en gård till och dels för att alla skall se vart locket ligger så man inte kör sönder även detta locket.

Vår fina gamla vattenpump

Nu skall vi endast måla Mios lekstuga vilket kommer göras när vi renoverat det lite och Mr Bees hundhus. Även dessa hus skall vara röda med Grön lucka/dörr och fönster så det smälter in i gården. Vi skall också måla paddock staketet i rött men detta skall tjejerna få hjälpa till med i Sommar och då skall vi även måla vårt hindermaterial och bygga lite nya hinder.
Min lagar pannkakor i sin lekstuga


Nästa projekt som mannen skall ge sig på nu är om jag inte har fel är hinderförrådet som kommer ligga med anslutning till paddocken. Här skall såklart alla hinder finnas och konor, pallen och vår fyrhjuling.

Nu skall jag iväg på nästa möte här. Ha en bra dag.

2 kommentarer:

  1. Hej Jessica,
    så härligt det måste vara att ha målat klart. Och pumpen, den är placerad på ett riktigt snyggt ställe (och väldigt passande om ni inte vill förstöra brunnen!). Känner du för att visa upp målandet på Byggla? Du får en present i så fall! Maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer.
    /Vendela på Byggla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande.
      Givetvis kan vi visa upp det =-)

      Radera