fredag 18 maj 2012

Hahahaha UNDERBART å så SANT!

Hittade denna annons på hästnet... Helt fantastiskt underbar och så jädra SANN =-)

Är alla hästköpare IDIOTER?!
Typ: Stora hästar  -  Inriktning: Allround  -  Kön: Sto  -  Födelseår: 2000  
Jag har försökt sälja min häst här ett tag och jag har stött på en hel mängd IDIOTER!!
Finns det några vettiga hästmänniskor kvar?!
Det finns 4 typer:

1 Dom ska pruta på första kontakten, låna, byta mot SKITGREJER, betala på avbetalning listan kan göras LÅNG. Har man inte råd att köpa häst ska man inte ha häst. Ska du låna, gå till banken, jag är ingen bank..

2 Så finns det dom som mailar och verkar ok, mailar MÅNGA mail och sedan bara försvinner? Jag vill INTE ha mailkompisar.

3 Dom som bokar tid för provridning och sen hör av sig samma dag och säger att dom inte kommer... Och sen aldrig hör av sig igen. Eller inte hör av sig alls och man står i timmar i stallet och väntar på någon som inte kommer?!

4 Så finns det dom som provrider och säger vi är super intresserade vi köper hästen! Men sen bara försvinner??!

Har folk inget hyfs längre? Om du är intresserad av en häst, RING,skicka inte MASSA mail, kom och titta och köp hästen! Eller säg nej det var nog inget för mig. Svårare än så är det inte!

Alla köpare letar efter SUPER hästar, snälla, trafiksäkra, ALDRIG skadade, billiga, hoppar HÖGA klasser, går HÖGA klasser i dressyr, allt ska vara perfekt.. det finns inga sånna hästar!!

I många annonser skriver säljarna: endast seriösa, vill inte ha mailkompisar, lånas inte ut och betalas på avbetalning, seriösa ringer, inte prutbart..

Ska man behöva skriva sånt?! Det tillhör FOLKVETT!!!



2 kommentarer: