fredag 25 maj 2012

Hästmys Hela dagen

Idag har vi hållit på med hästarna hela dagen. Det har ändrats lite med hagarna. Vi fixade så alla hästarna nu har egna saltstenar i deras hagar. vi har byggt en ny hage till Buz. Fixat nytt vatten till alla och tvättat alla vattenkar och badkar. Å så har vi smörjt alla känsliga mular. Sen har vi myst i massor med alla hästarna. Har också ring Hovis som måste komma och slå på Bazze hans doja som åkte i all iver igår när vi flyttade hästarna till sommarhagarna, blir det lilla minsta förändring här så blir Bazze sjukt stressad och speedad vilket denna gång resulterade i att dojan åkte. Så fort alla var i dom hagar dom skulle lugnade sig mitt största hjärta dock, precis som vanligt ;-)
Vi har också hunnit handla, det får vi inte glömma och käkat god lunch. Och jag har hann minsann jobba en del också. Det går som tåget precis som det ska =-D

Här kommer en Bildbomb från dagen:

Min 3 älskade avelssto.

Alla vill hjälpa till ;-)

Mina 3 musketörer  ❤

Mina fina älskade Åringar växer som ogräs ❤

KärleksMys❤

Lång mule-Lång häst ❤


Morfar/Farfar Bazz tar han om sina flickor❤


Nu skall jag hoppa i duschen och åka iväg och fira svärfar på hans födelsedag. Grattis Stig ❤

Ps. Jag ÄLSKAR sol och värme men nu får det vara nog, behöver regn så inte allt vårt fina gräs bränner bort. Snälla väderguden låt det regna lite... Åtminstone någon natt så vi har bete till hästarna hela sommaren ;-)...

  Ha en underbar Fredag underbara Läsare ❤

2 kommentarer:

  1. Vilken fin skimmel unghäst ni har :) va är det för en lite söting:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,
      Det är vår fina
      Chg´s Hot Chick
      Sto Född 2011-05-11
      E. Chicago-Cassini II
      UE. Wolfgang-Farn-Notaris

      Hon är underbar ;-)

      Radera