måndag 21 maj 2012

Ser mörk ut...




Av 6 kollade sto har INGEN konstaterats dräktig med Cardento =-(. Ser inte alls bra ut så frågan är om det kommer släppas fler strån på honom eller inte och om så är fallet vågar man sätta honom på Olympic och chans på ett föl? Eller ska vi sätta extra kandidat??? Många frågor snurrar i huvudet!



Just nu har sjuk ont i magen och håller tummar och tår för att ZaZa skall konstateras dräktig med Cardento när vi kollar henne nästa Fredag. Fattar inte hur jag skall orka vänta i 1,5 vecka på besked.  OM hon skulle konstateras dräktig ska jag fira det med en stor dyr flaska Champagne det kan jag lova. Om hon inte har tagit sig får jag väl chansa på ett strå till från Cardento för det ingår ju 2 per häst. Då börjar väntan och ovisshetens spänning än en gång, frågan är bara om jag inte åker på lite magkatarr eller blödande magsår under tiden ;-). Hahahaha.

Det är en konstig känsla, spänning som både är häftigt härlig och väldigt spännande samtidigt som ovissheten håller på att slita en i stycken. Svårt att förklara men det är med skräck blandad förtjusning man går igenom denna tiden på året med sina sto det kan jag garantera =-).



Mannen och svärföräldrarna målar gården idag, vilket dom skall göra hela veckan om det skulle behövas. i morgon kommer en lyft så vi kommer åt ända upp i nock och längst taket.

Josse skall rida Buz & Bazze idag. För Bazze får det bli lite gymnastik studs vilket han kommer att älska. Buz vet jag inte vad hon skall hitta på med.

Nu ska jag strax bege mig hemåt. Ha en härlig Måndag.

6 kommentarer:

  1. Då håller vi tummar och tassar...hade ju varit kul, för vad jag förstått tar inte många.
    Och huset/husen blir jättefina!
    Krama

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jessica Håkansson21 maj 2012 kl. 18:55

      Tusen Tack Camilla.
      pussa kissarna från mormor och mor =-)
      Kram

      Radera
  2. Usch, va tråkigt, hoppas det har tagit sig!!!! Men det var väldigt dåliga resultat!!!
    /Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppet är det sista som lämnar mig.
      Men det ser inte bra ut så det är bara att hålla tummarna och bli lite egosentisk och hoppas på att oddset är på vår sida.

      Den som lever får se ,-)

      Radera
  3. Det är ju en fråga om stona med...Har de haft föl förr? Var de då "lätta" att få dräktiga? Kanske lite väl mycket att "hoppas" att det alla 6 är "svåra" ston! Men men den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge...Tänk positivt! Hans sperma är väl kollad så den inte är helt dö...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra sto några med föl sidan om.
      Har också varit inne på den linjen och frågat Carina om detsamma... Än är inte hoppet ute skulle ZaZa inte ha tagit sig på detta första försök så provar vi en gång till. Skulle det inte bli något då så har vi en reserv hingst till henne. hur det blir slutgiltigt med Olympic vet jag inte fören på Måndag. Men troligen får vi inte fler strån till Sverige och då har jag en super reservare till henne som jag tittat på fler gånger förr =-)

      Radera