onsdag 2 maj 2012

Sjukt Ont! Men Njuter Ändå!!! ;-D

Hej alla härliga läsare, sitter här med delade känslor dels njuter jag av en härlig dag full av sol och värme dels sitter jag och tycker lite synd om mig då jag har sjuk ont i halsen och känner mig allmänt dassigt. Och NEJ såklart har jag inte tid att gå och bli sjuk nu det har jag ju egentligen aldrig men nu har jag det absolut inte.

Får hoppa över Zumban idag pga av hur jag mår vilket ger mig sjukt dåligt samvete då jag verkligen vill ZUMBAdansa men om jag ska besegra denna sura förkylning så bör jag nog inte gå på det idag.
Får unna mig en whisky ikväll istället och se om jag kan döda värken i halsen.

Henrik fick med sig två nykomma filmer från Videopassagen i Bjärred, så det får bli en oplanerad film rehabkväll för oss, mannen får sympati mysa med mig,  tror han överlever... Efter han tagit stallet och gett hästarna sin goda kraft, hahahaha, jag är ju faktiskt lite sssjjjuuuukkk idag eller årminstonde påväg att bli om jag inte passar mig. Ska passa på att lina Bazze när min älskade man tar stallet så någon av oss får jobba lite. Och i morgon ska jag banne mig må så bra så jag kan rida utan att riskera hela helgens aktiviteter.


På Fredag blir det Fredags mys med härliga Gunilla, vi ska grilla dricka en massa vin och Irish Coffie och snacka en massa tjejskit ;-D.

På Lördag åker mannen och jag till Bollerup med en faslig massa fika och kamerorna laddade för att stötta och heja på Linn när hon visar 3 treåringar varav en av dom är hennes egen. Får väl även agera lite hästskötare mellan papparazzitagningarna =-)

På Söndag är det dax för Josses och Buz andra P&J. Denna gången ska dom starta i Lomma i en 70 klass. Kommer bli lika spännande nu som i Söndags, tänk min bebis buz har blivit stor, det var svårt att tro när han var som mest ligist, hahahaha, tur han alltid haft ett snällt hjärta, socker söta fjordishästen!

Middagstips. Skaldjursoppa på god hemmagjord fond.
Har du inte någon hemmagjord fond så överlever man på köpt också, jag lovar =-)
Jag har alltid i lite olika skaldjur och grönsaker då det beror på "dagsformen" vad jag är sugen på.
Men i soppan på bilden har jag min skaldjursfond, extra fiskbuljong, saffran, vittvin,cayennepeppar, färska räkor, stekta pilgrimsmusslor och strimlad purjolök. Till denna underbara soppa kan du servera ett gott nybakat bröd eller varför inte permesangrillad smörgåsskiva, knapergrillad, det blir verkligen pricken över i et... väl smakat.
Mums Så Gott!

Förresten så träffade Henrik Maria G häromdagen, ja min man känner Maria väldigt bra, hon gav honom men massa bra råd om Chilli nu när han ska matchas till Hingstvisningen. Vi ska börja med sadelvänjning... Nu och rida in honom i sommar och gå över bommar på marken. I September, typ, ska han hoppa låga kryss, mycket låga. Innan visningen i November skall han löshoppas ca 2 gånger detta kommer att ske i Flyinge av en dam där som Maria rekomenderade till oss.Till hösten ska vi höra av oss till Maria igen så får vi se vad som händer ,-D... SPÄNNANDE.
Ps. Anledningen till att Chilli skall ridas in redan är för att om han går vidare på hingstrådgivningen i November så skall han gå bruksprovet i Februari och då skall han ridas uppsutten och för att det inte skall gå för fort med inridningen och  hända för mycket på en kort tid så löser vi det såhär. Slutsattsen blir att vår blivande KUNG får en bra första fas i sin karriär och förhoppningsvis en lycklig matte vad det lider ;-)
 Min Bebis ChilliBoy
Pusskalas =-)

Nu blir det mys med min familj och alla djuren. Ta hand om Er där ute!



6 kommentarer:

  1. Det blir ju skitans bra... Red in Razzel på samma sätt pga hingstvisning. Å han överlevde ju, även om han blev hingst i slutänden..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Razzel söta Razzel...
      Ja det blir bra det här!
      kom ner och hjälp mig vet ja ;-)
      Hahahaha

      Radera
  2. Oj, vad gott det såg ut...men suuuck kan inte käka räkor! För hundra år sen red Maria G o jag i samma grupp, i Göteborg. Har slagit henne i hoppning! Man får glädjas över det lilla....:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst får man det ;-), vad roligt!
      Byt ut räkorna mot något du kan äta.

      Radera
  3. Va är det för trevlig häst på första och andra bilden ?:) mycket trevlig pålle:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Louise,

      Det är Hagels Alabaster, Bazze. E Angard, 11 år, 178 cm hög.
      En underbar häst som jag lär mig massor på och samtidigt har fantastiskt kul med =-).

      Radera