torsdag 10 maj 2012

Tokiga Jamzan



Är inte som andra kissar, nä för min Jamzan hon är förbaskat bortskämd, sover alltid intill mig i sängen gärna med täcket vikt runt sig så man knappt kan se henne. Hon är den minsta kissen i vår skara  men tror hon är störst, bäst och vackrast. Hon nitar dom andra kissarna så dom skriker av skräck, inte alltid, nä ibland leker hon med dom också, bara sådär lagom så dom vet sin plats här på gården. Jamzan är inte äldst utan snarare yngst vilket jag tror att hon lever på. Hon kan vara den tjejigaste av dem alla och bestämmer själv om och när hon vill kela. Hon tror hon är en dam av högre klass och går alltid med svansen sin högt och stolt. Hon är också den katt som helt sonika tar sig upp på vårt hustak endast för att slå en drill. För kissat revir runt vår gård har hon ju gjort så ofta, ingen annan katt tam som vild vågar sig in här! Ja detta är min lilla älskade Jamzan, en mycket ovanlig stor kisse i en lite söt kropp som tror sig äga världen.... Och gärna ser ner på allt och alla som finns i hennes omgivning. För visst är hon lite mer , lite bättre, lite sötare än alla andra.  Åtminstone om hon får mjaua (välja) det   =-)


                                                 Min lilla söta Jamzan, älskade hjärtat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar