onsdag 27 juni 2012

Älskade ZaZa har kommit hem ❤

Vackra ZaZa ❤


Fick det bästa sms från Carina... Du kan komma och hämta hem ZaZa för nu är hon klar =-).
Gissa om jag kastade mig i bilen och åkte hem för att hämta upp mannen och trailen ;-D.

Väl upp hos Carina blev det lite härlig hästsnack där Carina berättade att ännu en häst tagit sig på Cardento idag dock var det en kollad igår som inte tagit sig men som precis som vi skulle försöka igen. För varenda en som tar sig blir jag glad, det innebär att det fortfarande finns en liten chans att lyckas och givetvis grepar man efter lilla minsta halmstrå speciellt när man är i min situation där man verkligen vill ha en fin Cardento avkomma speciellt efter ZaZa och nu tycker jag faktiskt att det ser mycket ljusare ut. Om jag inte räknar fel är det nu 8 som tagit sig varav 2 på färsk och resten på fryst och det är ju inte fy skam på ca 15 seminerade eller något, eller hur? Hoppet är det sista som lämnar mig och jag verkligen hoppas och tror på ZaZa och att hon skall ta sig, det gäller endast att "övertala" henne på rätt sätt ;-D Alla som känner vår fina ZaZa vet precis vad jag pratar om =-D.

Kan också berätta att ZaZa blivit bortskämd och stått på box dessa nätter hon varit på Björkhaga så om någon i och omkring Löberöd hört konstiga ljud såsom snarkningar  och dylikt kan jag helt säkert garantera att det var ZaZa ni hört ;-D. Yrvaken med halm både i man och svans blir det ganska svårt för min prinsessa att bortförklara hennes skönhets mys hos Carina. Tror hon har haft det utomordentligt mysigt i sin box på nätterna fast att hon släpades upp halv ett i natt och med benen dragandes efter sig fick in i semin spiltan för koll av blivande bäbis ägg =-). Tidigt i morse blev vår fina ZaZa än en gång seminerad med Cardento. Än en gång börjar den "längsta" väntan man kan utsättas för. Väntan på 16 dygns kollen... Men den som väntar på något gott..............



På vägen hem såg jag dessutom en Stork... Denna gång på nära håll och samma dag som min prinsessa blivit seminerad det måste väl ändå vara ett gott tecken? JaJa Ni får gärna kalla mig skrockfull det bjuder jag på men i ärlighetens namn har jag aldrig sett så många storkar som jag gjort i år. Vid 3 olika tillfällen! Måste betyda något ;-D

När vi kom hem fixade Henrik ZaZas fötter och jag smörjde hennes underbara mule med propolis, hon är inte så riven längre men det skadar inte med lite god luktande, mjuk och skön salva på sockernosen. ZaZa tycker om det och då gör även jag det såklart! Hann dessutom borsta henne innan Henrik var klar, lite Magic Brush massage skadar ju aldrig ;-)


Älskling x 2 ❤

När vi släppte ut ZaZa i stora Sommarhagen for hon iväg i full galopp till sina saknade kompisar. Gudars vad lycklig hon blev när hon kom hem och ännu lyckligare blev hon när hon såg sin flock.
Å dom andra blev lika lyckliga dom.  ❤ Kärlek mellan Vänner när den är som bäst ❤

Nu blir det middag sen hästmys och efter det skall det bytas lås på grannens dörr då hon fått problem med stora "råttor" som lämnar bromsspår i toan... Behöver inte säga mer om det!

Sen skall Henrik och jag börja fila på vår hemsida =-)... Å efter det, precis innan lägg dax ska jag hoppa i bubbeltunnan. Är så skönt innan man lägger sig och som det ser ut nu kanske jag kan se lite stjärnor på vårt himlavalv....

Ha en mysig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar