måndag 18 juni 2012

Så var det Måndag igen =-)

Pazze The Man ❤ snart skall han firas då han fyller 1 år

 Idag har vi lämnat skrottibangbang på vindrutelagning eller rättare sagt byte av vindrutan gjordes. Skrottibangbang är en passat som vi även kallar Passe passat men Mio kallar den för skrottibangbang då den är värsta måndags exemplaret och aldrig fungerar helt som den ska.  Skulle kunna skriva en hel uppsatts om Passe Passat men det vette tusan om ni skulle uppskatta min "gamla" bils historia?!   Denna bil gick inte igenom besiktningen när den gjordes förra veckan pga av spricka i framrutan. När vi hämtade bilfan, ursäkta språket, så Passe passat snygg som snus med sin nya ruta igen men givetvis vara lyckan inte sålänge. På färden hem från glasmästaren började motorlampan lysa. Ingen glädie varar för evigt, i vart fall inte när det gäller Passe passat där fel efter fel uppenbarar sig tätt som tätt. SUCK!


Hemmagjord Naan

Indisk hemma gjord stark gryta
 Idag skall mannen och jag käka en indisk stark kyckliggryta med Naan och Basmatiris och glasnudlar.
Mina fina Killa, Zambo & Pazz
 Pazz som alldeles starx fyller 1 år kan nu klara sig hemma med Zambo på dagarna när vi jobbar. Han är så himla duktig. Lilla killen börjar blir riktigt stor! Och bästa Zambo hjälper oss med Pazz uppfostrarna, vi blir så bortskämda ,-D... Världens bästa "Bambo". Riktig bröder har dom två blivit, så härligt!

Mio helt slut efter en dag hos Jan, farmor och sedan mig på jobb ;-)
Mio och Henrik fixade en massa på förmiddagen idag och kom sedan till mitt jobb för att käka lunch med mig och sedan vänta ut mina möten så vi kunde åka och hämta hem Passe på vägen hem. Nu är lillkillen helt slut och skall strax får bada sedan blir det marsch i säng då dagis har öppet som vanligt imorgon, har varit stängt idag pga planering tror jag.

Idag var grannen och kollade om deras 3-åring fortfarande var dräktig med Cardento på 30 dagars dygnet och det var hon, så roligt! Dessutom har Maths och Mattias lyckats få deras fina sto Catalin e Concorde-Kaliber-Toddhurst dräktig med den samma. Känns super roligt och det får mig att tro lite mer än jag egentligen vågar  på att det finns möjlighet att lyckas få sitt sto dräktigt med Cardento =-). JÄTTE GRATTIS till er båda och givetvis håller vi tummarna för att bebisarna stannar där dom ska tills dom är redo för världens utmaningar ;-)

Nu ska vi strax käka lite sedan ska jag banne mig bada i bubbeltunnan och njuta med ett glas vin! Kan jag behöva efter en dag som denna!

Ha en mysig kväll alla söta läsare!!!


2 kommentarer:

  1. Måndagsexemplar känner jag igen! Köpte en ny Golf, styrled slut innan året! Senaste bilen åt drivknutar. En bärbar dator som inte internet funkade på, ja nu kommer ju inte det här datorfriket ihåg vad det heter men det fattades nått kort i.Vad säjs om bänkdiskmaskin vars lucka rostade... Listan kan göras låååång!

    SvaraRadera