måndag 4 juni 2012

Semin...


SEMIN Tripp Trapp Trull (nya namnen på mina fina flickor)  Är igång! Äntligen =-D

I morse seminerades Montina. Hon tros släppa sitt ägg under morgon dagen och skulle så inte vara fallet får hon en dos till på Onsdag!

ZaZa kollas var 6:e timme då hon är påväg att släppa sitt ägg. Kommer en dos färsk från Cardento imorgon och nu det är 4 flickor som står i stargropen så vi lär inte få den utan får nöja oss med fryst men det kan ju kvitta. den som släpper ägget sist eller lagom till skicket kommer imorgon får den färska, lika för alla! Stackars Carina och Henrik har nu att göra, blir nattpass för dem... Alla fyra stona kollas nu ikväll av vet. Lisa Lidbäck som kommer förbi ikväll igen. Inatt är det Henriks tur att kolla stona och imorgon på morgnen kommer Lisa tillbaka. allt för att vara så exakta som är möjligt för den frysta sperman. I morgon vet vi vilket ZaZa fått, kanske blir hon seminerad i natt, ett natttillverkat föl kan Aldrig vara fel ;-D.

Olympic som nu skall få en dos av Emmerton beräknas semineras på Onsdag eller Torsdag. Dock blev det lite problem  igår då Carina inte fått tag på VDL Jonas... Hon bad mig därför komma med en plan C för Olympic... Om hon kunnat se mig i min utvecklig i val av hingst till Olympic i år tror jag hon hade fått gråa hår. Jag har hållt på sedan i fjol med en massa olika kandidter för min Prinsessa. Och som utgångspungt var jag faktiskt inne på just Emmerton. Visst jag har tre finfina grabbat till som jag är mycket intresserad att sätta på henne men allt har sin tid och i år stod det till sist mellan Emmerton och Cardento. Då jag i sista stund ändrade Cardento till ZaZa istället och tog en chansning på bra resultat på honom och därmed en möjlighet att sätta honom på båda tjejerna.. Dock visade det sig att Cardento av 10-12 betäkta sto här i Sverige endast fått konstaterad dräktighet på 2 så valde jag bort Cardento och ersatte honom med Emmerton ...(Så nu är vi i utgångsläge igen).
 Igår tyckte Carina att jag skulle hitta en plan C. Behöver jag säga att jag blev aningens "trött?" Det Carina menade var att hon var rädd för att hon inte skulle hinna få fram något strå från Emmerton då hon inte ville missa Olympics fina ägg... Plan C-Ö skoja Carina till det så det är precis vad jag har nu! Dock så har Carina fått tag på Jonas och han är i Tyskland idag och kommer åter imorgon MED Emmerton strån samt en massa andra strå... Dock så finns det strå till ett sto i Hörby så Carina kastade sig i bilen för att norpa till sig det så Olympic garanterat får sin Emmerton.
Som det nu ser ut semineras alltså Olympic med emmerton på Onsdag eller Torsdag.

Skulle inte förvåna mig om alla tre flickorna tar sig nu samtidigt. Isåfall kommer det bli en mycket intressant och spännande vår för oss då alla kommer föla samtidigt =-).

Så är läget IDAG, just Nu i denna sekund....

Nu ska jag laga lite olika Thairätter. Ha en mysig kväll!

4 kommentarer:

  1. Haha...tror du var/är lite stressad! Blev lite rörigt att läsa...:-) Men gu va bra det vore om alla tre fölade samma vecka...Tänk vad snabbt o koncentrerat det vore! I stället för att dra ut på det! ;-) Har varit till veterinären med min 12 åriga tik som opererade bort livmodern för 5 år sen...Vi hade varit såååå duktiga o hon hade bara ökat 6 hg på dessa år! Övervikt är ju rätt vanligt på tikar då! Gjorde en seniorkoll på henne, med både blod o urinprov! Allt var ok! Skönt att ha det på papper, o inte bara att jag tycker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha.
      Varje år vid denna tid är både lite stressig och rörig!
      Huvudsaken är att ni förstår ;-) Gud vad härligt! Pussa din sötnos från oss =-)

      Radera
  2. Hoppas det tar sig denna gång!
    Föder de tillsammans får du ju tre nya musketörer haha
    Lycka till!!
    Kram

    SvaraRadera