tisdag 5 juni 2012

Tisdag

Kan väl säga att jag försov mig i morse =-). Vaknade kvart i nio och normalt brukar jag då vara på jobb.
Det blev till att sätta raketfart mot Svedala och norpa åt sig en bulle och en kopp kaffe i farten  medan jag öppnade datorn och gick igenom dagens möten=-).

Finns väl inget bättre än när man försover sig. Förr kunde det förstöra en hel dag för mig men med åren och erfarenheten kom jag fram till att det inte var värt att förstöra en ända minut av mitt liv då varje minut är så förbaskat värdefull. Så nu får allt ta den tid det tar därmed inte sagt att jag inte gör allt så fort och noggrant jag bara kan. Har dock åkt på en hemsk huvudvärk som sliter huvudet mitt i stycken. Har suttit i möte hela förmiddagen och skall nu strax in på nästa som kommer vara i typ 2,5 timme... Så huvudvärken sitter som en smäck på absolut den värsta tänkbara dag och tid! 

Imorgon är det Sveriges nationaldag vilket jag aldrig firat och inte kommer jag göra det i år heller. Dock har vi en prinsessa som fyller ett och det ska såklart firas... Älskade Hot Lady är det som blir året rikare.

CHG´s Hot Lady ❤

Ikväll blir det mys med min familj. Vi skall grilla och ta ett glas vin och njuta av att vi har en dag "ledigt" imorgon. Har som ni säkert vet massor av projekt som skall betas av efterhand så vi har att göra även om en dag ledig från jobb känns skön =-). Ledig blir man aldrig på riktigt när man lever som jag med alla djur som skall skötas. Men det gör mig absolut ingenting, allt jag får tillbaka från min älskade djur ger mig så mycket mer än en ledig stund skulle kunna göra!

Kanske får vi hämta hem våra flickor imorgon. Vi ska ringa Carina vid lunch imorgon sen vet vi mer. I vilket fall skall vi göra om lite i sommarhagarna så vi har att göra med nya grindar och en fin sommarhage till Bazze. Planen är att sätta ihop småflickorna med stona när dom kommer hem igen. Plan B är att sätta ihop dem efter 16 dygn kollen, vi får se! Chilli få behålla sin hage hela sommaren, där är mat så det räcker med gott mått till honom. Bazze skall få en mindre sommarhage än den han har idag dock har han också massor med gräs så det kommer inte gå någon nöd på honom heller och eftersom han är igång och rids vill jag inte han har tillgång till för mycket gräs för då lär han bli väldigt tung riden inom det närmsta.


Sitter och klurar på vår HEMSIDA som vi nu ska ta tag i... Har ni något roligt förslag till vår hemsida så lägg gärna en kommentar =-).

Mio red Trolle igår och efter ett par varv i paddocken ville min tuffa pojk inte rida där längre , nä han ville ut på tur och då gärna rida till Tuppen. Som ni förstår fick min kille precis som han ville.
Josse och Henrik for iväg med Trolle och Mio. När dom kom tillbaka långt senare var Mio mäkta stolt och berättade att han för första gången galopperat och han tyckte det var så ROLIGT! Tydligen hade ungen min suttit rak i ryggen med ett stort leende och galopperat mycket mjuk och fint på sin fina, snäll häst.(Tur han är snäll när Mio är i närheten, det är han alltid. Sina damp får han med Josse eller oss vuxna) . Stolt & Lycklig mamma är jag såklart och jag förstår att pappa Henrik tänker: Det var ju fan också, två häst tokar i familjen nu, vart ska detta sluta??? Hahahaha, Det kan han allt tänka ;-), hihihi... Ggggooooo Mmmmiiiiooooo ❤

Trolle ❤

Nu måste jag samla ihop mig och mina grejer till kommande mötet. Borde kanske ta en Treo mot huvudvärken också ;-), är inte så glad för tabletter men ibland måste man ju hjälpa kroppen lite på "traven".

Ha en fortsatt trevlig dag!




2 kommentarer:

  1. Hahah, lille Trollet! ♥

    Det dröjer väl inte länge innan han vill hoppa, speciellt inte när jag får chansen att uppmuntra honom till de ;-)
    Henrik får väl också ta och bli en hästtok ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är på väg...
      Men allt har sin tid ;-)

      Radera