torsdag 7 juni 2012

Vår Onsdag

Började med en sovmorgon till kl 9. Till och med Mio sov länge vilket var jätte skönt. Vi käkade en god frukost och sedan gick vi ut och riggade om lite med hagarna. När vi höll på med detta ringde Carina och berättade att flickorna nu var färdiga och att vi kunde komma och hämta dem. LYCKA!

Nu är dom seminerade såhär...
Olympic ❤ Emmerton. Semin skedde Tisdagen den 5/6 =-)
ZaZa ❤ Cardento. (Andra försöket) Semin skedde tidigt på Onsdags morgonen den 6/6 =-)
Montina ❤ Dalhwinnie Semin skedde Måndagen den 4/6 samt Onsdagen den 6/6 då hon även fick en spruta så hon verkligen släpper ägget. Dalle hade blivit tappad precis innan semin så färskare än så kan sperman inte bli kan jag lova!  =-).

Carina och jag kom överens om att vi skall åka på 16 dygns kollen på Midsommar afton =-)

När vi var på väg till Björkhaga för att hämta hem våra Prinsessor, bara några 100 meter från vår gård flög STORKEN så stor och fin över min bil . Måste väl ändå vara ett tecken nu när jag har tre ny seminerade töser??? Håller tummarna för att vi lyckas med alla tre och att vi får en bebisboom här 2013. 

När vi kom hem grillade vi älgfilé och knaper stekte nypotatisen från gårdagen samt så gjorde jag en fantastisk god viltsås som Mio åt som soppa =-). Till dessert blev det rabarberpaj, vilket jag tyvärr inte orkade käka men mannen min han slukade det mesta av den =-)

Sitter nu på jobb. Har fakturera vår kunder, Nice ;-D. Har inga möte inbokade vilket är väldigt skönt.
Funderar på att åka hem lite tidigare idag då det är ganska lugnt ... Får se vad eftermiddagen har att erbjuda =-)...

Ikväll blir det Bazze & Chilli time. Ska hitta på något med dem båda. Ha en trevlig eftermiddag och kväll alla sköna läsare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar