tisdag 17 juli 2012

Fjärde gången gillt...

Då var det dax att åka och hämta vår prinsessa ZaZa från Björkhaga igen. Henrik, Carinas man såg oss på långa vägar så han kom gående med ZaZa precis när vi hoppade ur bilen =-) -Man ser att ni kommer på håll sa Henrik, tur att någon lägger märke till oss, hahaha! ZaZa blev seminerad i NATT och spolad idag. Vi fick också ett recept på Hippotrim som vi åkte inom Center Syd och hämtade ut på Apoteket där. Henrik sa att nu gäller det, vi har kollat ZaZa och hon har ingen infektioner, -Vi har spolat henne och ni ger henne Hippotrim i 5 dagar. Tar hon sig inte denna gången är det något mycket konstigt för vi vill lika gärna som Er att ZaZa ska bli dräktig NU!

Jag måste ge Carina & Henrik en Stor guldstjärna för deras engagemang och vilja att göra sina kunder nöjda, jag visste mycket väl vad jag gav mig in på när jag satte Cardento på ZaZa och jag hade utan att tveka tagit chansen igen vilket jag kommer att göra  nästa år då jag hoppas vi kan få prova Cardento på Olympic Lady... Hur som helst är både jag och Min Henrik jätte nöjda med Björkhaga och  Henrik & Carina och alla deras underbara medarbetare. Detta är inte sista gången vi kommer lämna vår älskade prinsessor till dem, vi är hel nöjda med ALLT!
 Om man bortser från Cardento så har Carina och Henrik 100% dräktighet på sina FAI seminerade sto i år och det är inte illa! Givetvis skall vi inte glömma deras fantastiska veterinär Lisa Lidbeck, tyckte om henne från första sekund jag träffade henne. Hon är så duktig och kämpar lika hårt som Carina & Henrik för att alla sto ska bli dräktiga och deras ägare nöjda.

http://www.bjorkhagastuteri.se/


Om ZaZa inte tar sig denna gången finns det en liten chans att jag byter hingst nästa gång. Har en toppen fin hingst på G ;-) som hade passar ZaZa som "handen i handsken". Vi tog upp detta med Henrik (Björkhaga) idag och han höll med oss. Dessutom hade han endast gott att säga om hingsten.
Alla som blivit seminerade med honom på Björkhaga hade tagit sig vilket låter lysande! Så vi får se.
Hoppas såklart att denna "all in" dramatiken som vi nu kör på ZaZa ska ge resultat. Givetvis hade vi blivit lyckligaste i världen om vi lyckades denna gången, så håll tummar,tår, hovar och tassar för oss och ZaZa!

Ingela vår söta gamla granne kom förbi idag och tog en kopp kaffe och efter det körde vi till Tygelsjö och Jan där Ingela skall flytta sin häst Sonic. Jan visade henne stall och hagar och ridbana. Efter det körde vi ner till betet Jan har nere vid havet och sedan körde vi en sväng och kollade olika ridvägar och så. Ingela blev mycket nöjd och så även Jan så den 1 September flyttar Sonic till Tygelsjö =-).


Pojkarna mina har somnat i soffan, Henrik för han är sjuk och Mio för han är utslagen så här sitter jag och väntar på att dom skall vakna så vi kan äta middag. Förresten red Mio Buz till hans sommarhage idag och det tycket han var mycket roligt =-).

Bazze uppdatering: Antingen kommer det bli en mycket sen kvällspromenad med min älskade kille ikväll annars blir det vilodag idag och på det igen imorgon =-). Han blev inte tömkörd igår utan jag linade honom i lång och låg fort så han fick arbeta och mjuka upp sin rygg , han gick super bra och arbetade i spår mycket avslappnat. Fina kille vill aldrig göra fel, för det är ju inte bra ;-), hahahaha.

Nu får ni ha en mysig Tidagskväll! Själv ska jag ta ett glas vin och titta på Allsång på Skansen =-)
& Mums Mums ;-) Ögongodis ♥



                  Ta hand om Er & tack för ni finns och följer oss =-)

2 kommentarer:

  1. Tusen tack för alla värmade ord, blir nästan lite rörd! Så här i slutet av säsongen är man utan tvekan lite sliten med 200 ston seminerade men kvalité och god kundvård har hela tiden varit våra ledord oavsett om vi har 10 eller 200 ston och glädjen som ägarna visar när deras ston blivit dräktiga är belöningen! När dom inte blir dräktiga (för alla blir tyvärr inte det) så är det vår uppgift att försöka upplysa och uppmuntra så att man vågar prova på igen och ja....envishet brukar löna sig! Tack än en gång! Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ni som ska ha TACK! Underbara människor =-)

      Radera