måndag 23 juli 2012

Kontorsdag...

Hallojsan alla semesterfirare. Då var det Måndag igen och för sådana som mig som typ aldrig tar semester så var det kontors dax... Dock hade vi en väldigt lugn dag vilket är skönt så allt som skulle göras gick i en rasande fart! Detta medförde att jag begav mig hemåt och jobbade hemifrån hela eftermiddagen/kvällen. Inte lönt att sitta på kontoret när 99% av det jag gör kan göras hemifrån, inte sant?

Lunchtid!

Vi åkte och överraskade Mio med en visit på Busfabriken. Så roligt han hade. Jag passade på att svara på mail via mobilen och Henrik och Mio roade sig ordentligt! Vi käkade lunch där och efter det leker jag också en timme för att bränna bort matintaget ;-). Jag måste erkänna att jag blev helt slut efter en timmes lek och då var det väldigt skönt att skylla på att jag var tvungen att jobba lite till och att Henrik och Mio då fick roa sig själva igen ;-), hahahaha. Får jobba några timmar ikväll när Mio somnat, fördelen med att jobba hemifrån är att jag kan lägga jobbtimmarna precis när jag vill och detta får man utnyttja ibland för att göra Mio nöjd och belåten =-). Kan berätta att han är jätte nöjd med sin eftermiddag på Buzfabriken och nu är han totalt däckad i soffan. Söta MioPang!

Livsnjutaren ;-)

Tänk så roligt man kan ha med lite bollar =-)







I lördags var vi på Sommarfest/släktkalas hos Berit & Bertil i Trulstorp. Vi var där redan kl 14.00 och anlädde inte hem fören kl 00.30. Vi hade så trevligt vilket ni säkert förstår efter att vi blev kvar så länge =-). Tusen Tack B&B för en härlig eftermiddag/kväll!


Jag red igenom Bazze innan festligheterna i lördags men igår fick han vila. Ska ut lite senare ikväll och ta mig an honom men vet inte riktigt vad vi ska hitta på. Säkert är dock att vi skall vara i paddocken pga att Bazzes dojjor är överväxta på framhovarna, inte helt men en liten del av dom är det... Fick tag på hovis idag och såklart har han semester men lovade att återkomma till mig i morgon för att bestämma en tid för skoning av grabbarna och kontroll av stonas hovar. Fram tills hovis varit här så får vi hålla oss på ridbanan vare sig vi vill eller inte!

Finaste Killen

Nu ska jag ut och klippa gräset och fixa poolen, hoppas än att vi skall få en varm Augusti månad med många badtimmar! Ikväll skall vi grilla Kalv och grönsaker och till detta skall vi ha en god yogertsås...

Nöjd Bebiskatt myser i solen

Förresten måste jag berätta om Henriks middag i fredags. Vi bjöd in Gunilla & Jesper på lite spontan grillning och Henrik lagade en Örtmarinerad kyckling där han tryckt upp en öl i häcken... Låter kanske inte riktigt klokt men gud så gott det var! Det måste ni prova. En knappt halvfull öl ska man trä kycklingen på och grilla under lock i ca 1 timme. Vi hade som sagt olika örter och citron både utan på och inuti kycklingen... SÅ smarrigt gott det var!

Smarrigt Gott!

             Ha nu en trevlig kväll! Ta hand Om Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar