torsdag 19 juli 2012

Min Fiskgryta






Dessa ingredienser använde jag igår:
Tärna:
Potatis
Gul lök (fint)
Fänkål
Färska små chili (om man tycker om lite hetta)
ca 2 Tomater
Stek detta lätt.
Efter detta hällde jag i min hemmagjorda fiskfond, går lika bra med inhandlad ;), men tillsätt vatten i så fall.
Häll på grädde
1 pak saffran.
Vittvin
Vill man kan man använda:
Cayennepeppar
Curry

Fisken la jag i 5 min innan servering.
Igår använde jag:
Torsk
Räkor Små räkor läggs i 1-2 min innan servering -Jätte räkor tillsammans med fisken!
Stora Musslor (liggande i halva skalet)
Man kan givetvis ta den fisk man själv tycker om!
1 tärnad röd paprika läggs i tillsammans med fisken så den inte kokar sönder!
Dekorera med Dill

Till detta serverade jag ett gott nybakat stenungsbakat bröd.

Välsmakat

2 kommentarer:

  1. Jaha det är alltså till dig jag skall åka om jag vill äta smarrig mat i Skåne:) du verkar ha koll på detdär med matlagning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha
      Matlagning är min andra hobby ;-)

      Radera