onsdag 15 augusti 2012

Tisdag/Onsdag



Hann tyvärr inte blogga igår =-(... SORRY!

Idag vill jag börja med att GRATTA min älskade bror som fyller 35 år! Jätte grattis fina Micke!


Har så mycket på jobb nu när alla knutar skall lösas inför Stockholmslagret. Jag sitter i möte och utbildningar dagarna i ända samtidigt som allt skall lösas och fixas så skall allt "vanligt" också fortskrida. Igår kom jag hem vid 17.00 efter en heldag i Möte. Givetvis fixade jag middag till Mio direkt och mös med honom sedan for jag ut i stallet och red Bazze. Jag red igenom honom i paddocken och trava lite bommar och hoppade några små kryss. Efter detta red jag ut på stubben och det uppskattades så idag har jag lovat Bazze att vi bara ska njuta av stubbridning & bus.

Jag linade Chilli för andra gången i både skritt & trav och lite ofrivillig galopp ;-). Jag måste säga att jag har värdens bästa 2-års hingst, snäll som en gammal vallack och lättlärd som en schäfer. Han var så himla duktig min fina kille! Är så stolt över honom. Idag ska han bli vaccinerad så nu skall han få vila tills på Lördag!

Agneta kommer idag och ska vaccinera Chilli och åringarna så igår fick vi ut på stobetet och försöka få på Chick & Lady deras grimmor. Chick var det inga problem med med Lady ville inte riktigt vara med på våra idéer så istället för att bråka med henne så tog vi in Chick & Lady i stallet och ställe dom i varsin box, detta var inte populärt av Chick... Lady brydde sig dock inte så mycket. Jag gick in i boxen med ett grimskaft och la det rund halsen och upp över nosen, Lady stor helt stilla, duktig tjej sen var det inga problem överhuvudtaget att ta på henne hennes grimma =-). Vi fixade deras hovar lite när vi ändå hade dom inne sedan fick dom komma ut igen! Älskade hästatroll♥

När vi var färdiga i stallet tände vi upp grillen och grillade entrecote, var sjukt gott =-).
Vår tama kotte kom som vanligt och ville ha lite kvällsmat, givetvis fick han det =-).

Sommaren ser ut att ha kommit till Skåneland, bättre sent än aldrig ;-)

Ha en bra dag alla fina läsare! Ta hand om Er!

2 kommentarer:

  1. Superfin blogg, älskar headern! Allt bra? (: Kika gärna in på min blogg, tror inte att du kommer ångra dig!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket =-)
    Allt kalas bra tack, sj?
    Ja det ska jag göra =-)

    SvaraRadera