måndag 20 augusti 2012

Underbar Helg!


 Under Fredagen tog jag & Josse en långtur med Bazze & Buz. Solen sken ikapp  med oss ;-). När vi kom tillbaka åkte vi och köpte en Cykelvagn till Mio. Han blev överlycklig över den =-)


På eftermiddagen /kvällen åkte vi sedan till Cissi & Jessica och tömkörde Tia. Jag börjar nu kräva lite mer av henne vilket hon givetvis satte sig emot men duktig som hon är så gav hon sig direkt och försökte göra det ännu bättre än det jag egentligen krävde ;-). Höll inte på så länge då det var stekande hett och sten hårt i backen. Både jag & Tia var mycket belåtna efter vårt pass dock! Härlig häst att jobba med =-).


När vi körde hem fick det bli hämtmat då klockan som vanligt sprang iväg och vi hade massor att prata om. Mannen blev överlycklig då jag gick med på att handla Pizza...


Lördagen innefattade en underbar Sommarfest på Hellas tillsammans med familjen Algård. Festen började redan kl 13 och höll på till kl 01.00 på natten så ni förstår att vi hade trevligt =-) Vädret var underbart och vi satt ute hela festen. Vilket var fantastiskt skönt på natten då värmen fortfarande hängde kvar i luften.


Söndagen var varm och sådär dagen efter som jag kände mig, var det på tok för varmt! Genomled dagen i skuggan och poolen. Hade dock lovat Mio att vi skulle ut och Cykla med honom och hans fina cykel vagn. Vi cyklade upp till Borgeby slott och fikade, med oss tog vi fina tjejerna Josse & Madde som lekt massor med Mio =-). Sent på kvällen orkade vi äntligen tända på grillen för att få i oss lite middag, var nästan för varmt att käka över huvudtaget igår... Vi grillade torskrygg på mitt eget lilla vis med krossad potatis och en finhackade god grönskas blandning med Fisk/tomat sås! Sjukt gott var det och vi åt tills vi stupade både Mio & Henrik & Jag ,-)!



Idag skall Henrik börja sitt kväll projektsjobb som han har dom närmsta 6 veckorna. Han kommer jobba mellan 15.30 & 00.00 Måndag-Torsdag så det blir mycket ensam mys med Mio denna period.


Idag kommer Cissi och Jessica med Tia så hon och Bazze skall löshoppas . Imorgon skall jag rida igenom Bazze och på Onsdag blir det nog en tur på fältet... Mannen linar Chilli i skrivandets stund, väntar spänt på hans samtal om hur det gått! Nu ska jag återgå till mitt kära jobb....

Ta hand om Er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar