torsdag 6 september 2012

Bättre & Bättre.


Ska uppdatera er ang Bobster först tänkte jag. Igår när jag kom hem från jobb såg eksemen mycket bättre ut än tidigare tyckte jag. I morse såg det fortfarande bra ut så det är helt klart påbättringsvägen =-) !

I går kväll såg såret ut såhär

Imorse såg det ut såhär
Började behandla Gizmos öron igår igen, stackars kissen är inte als lycklig :-( . Det kliar och svider och inte fasen är det skönt att få olja ner sprutat i öronen om och om igen Men det hjälper och det är huvudsaken! Zambo skall också behandlas med olja än en gång, gamlingen har alltid haft problem med sina öron alltid och det blir inte bättre med åldern dock har vi nu kommit på en lösning som håller det i schack och som håller tillbaka problemen vilket är skönt . Zambo är dock en glad skit som sällan klagar =-)

Bästa Morgon mottagandet

Red igenom Bazze igår och det gick riktigt bra mot slutet. Vi kämpade på som två halv galningar och svetten rann ordagrant på oss båda efter passet. Tror vi var lika nöjda både jag och Bazze med vad vi presterade ;-). Duktig häst! När Bazze var av duschad och klar hämtade jag in Chilli och borstade honom så han sken! Middagen serverades och båda hästarna njöt till fullo!

Pussmule 1 Bazze ❤

Pussmule 2 Chilli ❤

Avslöjad... Sänghalmen kvar i manen ;-)

Efter detta for jag in och fixade middag till Mio. Och strax när det var klart kom Cicci & Jessica Med fina Tia. Hon brunstade som en tok och båda Grabbarna i stallet blev helt till sig. Tia blev stört förälskade i Båda och hade väldigt svårt för vilken kavaljer som var snyggast så slutsatsen blev att hon valde båda som kavaljer =-), smart tjej, hahahaha. Fast hon brunstade som en tok så jobbade hon på riktigt bra när jag tömkörde henne. Hon var som vanligt super duper duktig! Fina Tjejen! När det var dax för hemfärd fick vi knappt ut henne från stallet, inte ville hon lämna sina män som hon precis valt ut och inte ville hon gå in i släpen heller men lydig som hon är så gick hon upp efter ett försök att inte göra det... Hästar alltså, underbara djur med mer i huvudet än många tror!

Tia drömmer sig in i stallet till sina killar ;-)


Har suttit i möte hela morgonen och skall snart packa bilen och åka upp till Ring Knutstorp och bygga monter med Ronny. Mässan börjar i morgon kl 10.00 och sluter på Lördag kl 17.00. Vilket helg nöje.


På Söndag skall jag åka till Cicci och tömköra Tia därefter  skall jag hem och fixa med Chilli.
Efter det ska vi göra oss finfina hela familjen för det skall plåtas familjefoto med mina föräldrar och syskon med respektive på Hellas =-)  Katta kommer och rider Bazze så NEJ han är Inte Glömd ;-)

Ha en härlig Torsdag & Ta Hand Om Er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar