måndag 3 september 2012

Chilli Häng


Igår la vi sadeln på Chilli igen och linade honom sedan i denna. Han sprang på som vanligt utan att bry sig det minsta om sadeln =-). När han var färdig linad tag jag fram pallen och ställde intill honom. Meningen var att jag skulle trycka och känna och vara "över" honom för att se hans reaktion... Det kom ingen utan han stod snällt stilla så jag la mig över honom, först hade jag kvar fötterna på pallen. Samtidigt som jag låg över honom klappade jag honom både på halsen rumpen och under sadeln. Den enda gång han reagerade lite var när jag höll i sadeln och hoppade lite försiktigt bredvid honom, det var konstigt men det enda han gjorde var att ta 2 steg ut från pallen =-). Innan vi avslutade så tog Henrik tag i mitt vänstra ben och så släppte jag pallen med den andra foten. Chilli stod helt still med hela min tyngd, så himla duktig! Älskade hingstatroll ❤ När han kom in fick han lite käk och fick stå kvar inne ett tag och njuta av sitt hösilage vilket han gjorde utan protester fast att han var alldeles ensam i stallet. Kan man annat än att vara stolt över denna fina häst???

Första "trycket" på Chilli



Idag skall jag Skicka in anmälan till Hingst bedömningen i Bollerup som är den 21 November.
Ska bli spännande att höra vad dom tycker om vår prins i år!



2 kommentarer:

  1. Grattis! Hur det nu än går sen hingsteriet så har du en häst med bra temperament o huvud! Det är guld värt!

    SvaraRadera