tisdag 11 september 2012

Min Knasiga helg

Som ni vet ställde jag ut på STCC Ring Knutstorp i Fredags & Lördags därav hann jag tyvärr inte blogga något så här kommer ett sammandrag av min galna helg =-)


Alla kval gick i Fredags och då kom endast alla dom människor som följer detta evenemang stadigt. Delfinalerna gick sedan i Lördag och då var det fullt hus kan man säga.Jag kollade finalen av CamaroCup vilket var grymt häftigt då det vrålade och krockades och hände grejer typ hela racet.


När jag kom hem på Lördagskvällen sadlade jag Bazze och begav mig ut på en lång välbehövlig kvällsrunda där Mio hängde på! Var så himla mysigt. Henrik gick med, i den mån han hann med, med Zambo & Pazz. När vi kom tillbaka så tog vi Chilli och linade honom. Allt gick bra tills jag råkade snärta med pisken för jag ville ha fram Chilli lite mer och han i princip skenade iväg med mig asandes efter i paddexen. Herre jösses vad skarpt det materialet var att åka kana över ;-), hahahaha. Både jag och Henrik fick oss ett rejält skrattanfall för jag såg banne mig Inte klok ut! Sårig och brännskadad om mina händer blev jag på kuppen och vi ska inte snacka om hur ont jag hade i mina handleder efteråt, men jag hade bara mig själv att skylla ;-). När Chilli linats ett tag till så hängde jag på honom för andra gången. Det gick lika bra som sist så denna gången fick han gå ett par steg med mig på ryggen, stanna och gå ett par steg till. Gick Super Bra. Min duktiga Älskade kille ❤


På Söndagen for vi upp tidigt för att hinna tömköra Tia på hennes hemmaplan. När vi körde därifrån ringde vi Alice som lagom till vi körde in på gårdsplanen  kom över med Grisen som också skulle tömköras. efter detta var det marsch i duschen för att sedan göra sig fin inför familjefotograferingen som skulle gå av stapeln på Hellas. Därefter skulle vi bli bjudna på söndagsmiddag av mina kära föräldrar. Nu blev ingenting som det skulle när vi väl kom till Hellas för fotografen kom aldrig så det slutade med att jag tog någon bild med min fin kamera och sedan drack vi gott vin och käkade gott medan barnen sprang och lekte i trädgården ;-). Blev en mysig eftermiddag & kväll som snart kommer göras om dock med fotografen får vi hoppas på då, hahahahaha!

Den 11 September är som den brukar, inget bra, dagen börjades i bilkö i 45 minuter pga av en singelolycka på E6an, vad håller folk på med när dom kör bil? Visa borde inte ha körkort den slutsatsen kommer jag fram till varenda dag vilket gör mig fullständigt tokig, nog snackat om det!
När jag väl kom till jobb så hade jag fått ett virus i min dator,Jippi, detta har vi nu precis fått bort så det har varit en lång tråkig dag där det inte blivit så mycket gjort.  Fasiken vad handikappad man blir utan sin dator det är helt galet!  Snart är det dax för dagens sista möte, skönt!

R.I.P
Börjar känna mig lite halvkrasslig och sliten, tror jag behöver lite semester snart så jag kan ladda batterierna. Men det är nästan en hel månad kvar tills jag kan hålla någon form av semester överhuvudtaget. Så det är bara till att köra på och inte känna efter för mycket under vägens gång!

 Ikväll skall jag åka till Tia igen och tömköra henne sedan skall jag helst hinna rida Bazze innan Farfar måste bege sig hemåt igen. Chilli blir linad nu på dagen så den lilla busen slipper asa runt med sin matte idag ;-) Ha nu en fortstat bra dag! Ta hand Om Er!

Bobsters sår igår -Nu är det Fint!

2 kommentarer:

  1. Tog helgen helt knäcken på dej? Eller har något annat hänt...Blir ju lite orolig! ;-)

    SvaraRadera
  2. Har varit lite för mycket nu ett tag. Tog paus från ALLT sedan i Onsdagsmiddag för att ladda batterierna lite. Är nu tillbaka så det kommer nya blogg inlägg inom kort =-)

    SvaraRadera