onsdag 31 oktober 2012

Live or Die


Idag är det ingen vanlig dag för idag är det min Födelsedag. Wiiiiiii- NOT :-(....
(Den som är lyckligast över att jag fyller år är Mio som tror han ska få öppna mina presenter när jag kommer hem, hahaha ;-), Älskade Unge,  Det är väl klart han kommer få göra det!)

Tyvärr kan man inte stoppa tiden för äldre vill jag bestämt  inte bli längre men eftersom man endast har två val i denna fråga så är det ett lätt beslut att ta, hellre åldras än begravas. Känner mig dock inte en dag över 30, knappt ens det ;-).

Försöker hålla mig från rampljuset idag för jag tycker bestämt inte att det finns något att fira med att man blir äldre! Skulle väl vara att man förhoppningsvis blivit något mer erfaren =-)

Dock vill jag tillägga att jag vill LEVA och njuta av det mitt liv har kvar att erbjuda önskar endast att ålder inte hade den betydelse den faktiskt har vilket innefattar; Den första fråga alla har på sina läppar när man först träffar dom -Hur gammal är du? Vad har det för betydelse? Åldern har väl inget med vad man tycker om personen i fråga att göra??? För mig är det en siffra som är helt obetydelsefull.

Beviset på att jag faktiskt börjar bli äldre är fasen detta inlägg =-) Ålderskris???
Hahahahaha! Kan så vara ;-)
Jaja hur som så får ni ha en underbar dag och ta hand om Er!


6 kommentarer:

  1. Grattis! Åldern är ju bara siffror! Sen är det ju frågan om hur man känner sej! Varje ålder har sin tjusning... Hade ordentlig kris när jag fyllde 30! Trettio hur skulle jag kunna vara trettio! Herregud, då var ju ungdomen över totalt! (Satt som ensamstående mamma med en 6 o en 8 åring!) Sen när jag fyllde 40 var det bara sååå himla kul! Nu började livet...Ungarna började klara sej själva o jag kunde göra lite som jag ville igen...50 firade jag hos en av döttrarna på Gran Canaria! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jessica Håkansson1 november 2012 kl. 09:55

      Tack snälla du!
      Gud vad härligt, Gran Canaria! Bor din dotter där året runt? Vilken lyx!!! Själv fick jag en resa till Mallis i år så jag klagar inte =-)

      Radera
  2. Nä, nu bor hon i Sydney! ;-) Hon har bott utom lands i 11 år nu, tror jag att det blir...Gran Canaria, Tenneriffa, Ibiza, Cypern, Karibien, Portugal o nån grekisk ö...Före Australien var hon ett halvår i Thailand...Nu har hon 4 års arbetstillstånd med möjlighet att söka medborgarskap efter 2 år...Vissa kan ordna för sej! :-) Den andra har hållt sej inom landets gränser...men 8-9 säsonger i Jukkasjärvi säjer väl allt....

    SvaraRadera
  3. Hahaha, härliga kontraster systrarna i mellan ;-)

    SvaraRadera
  4. Absolut! Finns inte en nuffra som är lika! Å har aldrig funnits! De var/är lika envisa men på helt olika sätt. De red båda men med olika mål. De har samma far! ;-)

    SvaraRadera