tisdag 2 oktober 2012

Tråkigaste dagen i veckan?


Är helt klart Tisdagar. Varför? Jo för min del sitter det kvar sedan jag gick i plugget för en jädra massa år sedan. Måndagar var det kul att träffa polarna i plugget igen och man fick höra allt skvaller och dramatik från helgen som vart. Tisdagar kom man till insikt att man hade hela veckan framför sig innan man fick njuta av ännu en helg med en massa bus med polare och hästar ;-) Dessutom så regnar det eller är grått och trist väder nästan Alltid på Tisdagar (även Torsdagar kan var en regnens dag). Onsdagar var redan förr i världen kallad för  Lillördag och Lördagar Älskar man, dessutom hade redan halva veckan förbrukats. Torsdagar har alltid varit den bästa dagen i veckan enligt mig, då var helgen bara sådär "runt" hörnet, alla var glada och spända inför helgens fester och galenskap. Fredagar är och förblir den mysigaste "familjedagen" i veckan, då jag som barn och ungdom alltid blev bjuden på underbar mat och mys vid Tvn. (Mamma är utbildad kock så ni förstår vad bortskämd jag alltid blivit med god mat). Vissa Fredagar var det givetvis party någonstans och jag var såklart aldrig sen till det Men jag åt alltid fredagsmiddagen med min familj under alla år jag bodde hemma. Lördagar, mmm njuter av att skriva Veckans mysigaste & trevligaste dags namn. Sovmorgon, mys hela dagen i ett tempo som passar för dagen och oftast en perfekt uppladdning inför kvällens överraskningar och förväntningar. Söndag har i hela mitt liv inneburit Söndag middag med eller utan goda vänner. En dag som jag gärna går i mjukisbyxor hela dagen och en pösig tröja. Gärna hyrs det någon bra film där man givetvis måste njuta av både popcorn, chips och dipp (fetto dagen) och framför allt vill man njuta ut till fullo av det sista som helgen har att erbjuda...

Så med facit i hand så kommer nog Tisdagar vara och förbli den absolut tråkigaste dagen i veckan för mig... Vilken dag i Veckan tycker du är tråkigast?

2 kommentarer:

  1. Kan ju hålla med lite om tisdagar som du beskriver det, men torsdagar!! Så många måsten som måste bli klara innan helgen kan få börja. För fredan vill man inte ha jättemycket att göra...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha Ja det är sant ;-). Men för mig är Tisdagen fortfarande tråkigaste =-)

      Radera