tisdag 2 oktober 2012

Vad gör jag för fel.




Vet egentligen inte hur jag ska börja detta inlägg, är bara så sjuk trött på en del så kallade vänner till oss. Vänner vi faktiskt umgås med och hjälper och försöker stötta i olika sammanhang och alltid ställer upp på vad det än gäller. Dessa vänner är dom som så fort vi inte är i närheten snackar så mycket skit om oss eller är så otroligt avundsjuka på oss så det lyser igenom.

Jag förstår inte heller varför dessa ”vänner” alltid ska dra in mina hästar och snacka skit om dom? Speciellt inte när det dom säger är helt uppåt väggarna. Jag menar ”dåliga” sto ger väl för sjutton inte klass ett föl ellerfår hingsten vidare på rådgivningen om dom inte är tillräckligt bra. Det ringer väl inte högt uppsatta mäniskor från ASVH och berömmer oss för vårt arbete och vill att vi ska vara med på olika visningar för att visa vilka fina sto och föl vi har? Det kommer väl inte fram folk på tävlingar för att berätta att vi har så fina hästar och att dom gärna vill komma ut och hälsa på. Eller dom som ringer och har hört så mycket gott om oss och gärna vill köpa häst av oss fast vi inte satt ut någon häst till försäljning alls än. Så många bud jag fått på mina fina sto men tackat nej till. Så himla dåliga hästar kan vi väl ändå inte ha då?

Jag lever min dröm och det sitter som en tagg i många människors ögon men istället för att lägga energi på mig och vad jag har så gör det på det ”du” själv drömmer om och vill göra, kanske det hade gått lite bättre för ”er” då?

Jag förstår inte heller varför alla mer eller mindre kopplar ihop mig och det jag gör med min far. För er vetskap är mina föräldrar inte intresserade överhuvudtaget vad gäller mina eller andras hästar och djur. Visst blir dom glada när det går bra för mig men dom fattar absolut ingenting mer än att dottern är jätte glad så det måste ju betyda att det hon gjort gått väldigt bra, kul för henne!  Det som också bör komma till ”er” vetskap är att det jag skapar på Champagnegården betalar jag själv för, verken mina föräldrar eller någon annan ger mig pengar till detta. Jag tjänar mina egna pengar betalar mina egna räkningar och betalar för allt det jag har och skapar, jag är dock inte ensam, min man hjälper givetvis också till precis som i alla andra familjer hjälps man åt även hos oss!

Dom värsta svinen är dom ”vänner” som står och ler mot oss, är trevliga och gärna kommer och dricker champagne, vin och äter gott hos oss för att sedan vända ryggen till och bara snacka skit. Det som är ännu värre är att dom är så dumma i huvudet att dom inte fattar att allt det dom säger kommer fram??!! 

För hur det än är så har vi fantastiska VÄNNER som tycker om oss för dom vi är och inte för det vi har. Som gläds med oss och peppar oss i motgång. Dom vännerna väger upp för alla utsugarna/utnyttjarna.

Till alla er som känner er ”träffade” Sluta vara så förbannat gnidna! Ta hand om Er själv och skit i oss. Vi behöver Inte er och ni behöver uppenbarligen inte oss heller med tanke på det ni säger eller tänker om oss.  Livet är för kort för att umgås med en massa idioter! 


6 kommentarer:

  1. Visst är det kul med "vänner"! Vet precis hur det känns! Å tänk vad folk hade problem med att jag som ensamstående höll mina döttrar med varsin ponny!!! Att vi hade dem i ett stall där vi köpte vårt eget foder o delade på in o utsläpp vilket gjorde att det inte kostade mer än drygt ett cigarettpaket om dan!Det blev mycket körande tidiga mornar o sena kvällar men det var ju mitt intresse också! Inte f-n hade nån haft något att säja om jag rökt o gått ut o dansat o vad mer "vanligt" folk gör! Men det lyste i ögonen att vi hade häst! Tänk vad bidrag jag måste fått! Jo, barnbidrag som alla, underhåll för tjejerna och ett litet bostadsbidrag för tillråga på allt jobbade jag inte heltid utan bara 75%! Den svenska avundsjukan är underbar! :-( Det är väl bara att gratulera att ni har det bra o fina hästar! Lägg energin på dem och Mio o inte på missönsamma människor!Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jessica Håkansson3 oktober 2012 kl. 08:34

      Visste är den ;-)
      Tack ska du ha!

      Radera
  2. http://www.youtube.com/watch?v=uTpc_JDKT5o Kolla på detta, du blir garanterat på bättre humör! :-)

    SvaraRadera
  3. Fyyy vad tråkigt!!!
    Att folk pallar!!
    Men det är väl den svenska avundsjukan, antar jag.
    Jag blir glad att nån som du håller på med djur, för då vet man att de har det bra!! Ibland skulle man vilja byta plats med hästarna hihi
    Fortsätt att gör det du gör:-)
    Följer med glädje dina steg!!
    Kram
    Camilla

    SvaraRadera