måndag 19 november 2012

Inga Stora Förväntningar!


Middagen med Anneli och Jens gick strålande. Vi bjöd på Skaldjursoppa till förrätt med en parmesan toast. Till huvudrätt hade vi helgrillad tupp från Borgeby  Fågel och vilt  med hasselbackas potatis och champinjonstuvning. Till detta servera vi stekta brysselkål och Morötter samt en savoykål stuvning. Desserten bestod av glass och bär. Vi hade en mysig kväll som tog slut alldeles för snabbt :)

Igår Söndag var det då dax för sista trimningen av våra kära Hingstar i ridhuset. Alla tre skulle löshoppas och Carinas skulle även Mattias springa med. Allt gick rent åt skogen för Chilli. Han betedde som aldrig förr och sprang mest runt och fjanta. Hoppa ville han absolut INTE och när han väl gjorde det var han inte koncentrerad över huvud taget på sin uppgift. Han stannade var varannan gång, vilket han inte brukar göra annars. Knäppa Häst! 3 Dagar innan visningen flippar han ut till hans mors förskräckelse. Om det inte vart för Math och Mattias så hade jag banne mig strukit hästen direkt för detta är inget normalt beteende för min fina häst som annars suger hinderna och älskar att hoppa. Och NEJ vi har inte hoppat honom många gånger, detta var tredje och sista gången inför visningen. Mest blev jag rädd att något skulle vara fel på min kille men det visade sig senare att skitungen antagligen kommit in i sin hingstighet och hans hormoner födade.Han tycker nu han är störst bäst och vackrast . SUCK! När alla hästarna var hoppade och klara åkte vi hem till oss och fikade. Dom tre killarna fick mysa i stallet vilket två av dom faktiskt gjorde medan den tredje levde rövare för dom alla tre och den lilla var såklart Chilli-Gggrrrrr!

Henrik och Mio åkte och hämta halm och under tiden mockade jag stallet och fixade all mat och vatten. När killarna kom tillbaka slog Henrik på Chilli hans sko och efter det fick han sitt första bad inför visningen. Han älskade det faktiskt denna gången och uppförde sig som den fantastiska kille jag är van vid ;) - Tur det annars hade det blivit julskina av honom ;-).
Jag fixade hans visnings träns som legat i olja några dagar och det har blivit så fint! Ska prova det på honom idag, hoppas det är lika fint på!
Ikväll ska vi åka till Math och Mattias och sedan vidare till någon vän till dom där vi får låna deras ridhus. Vill testa Chilli i ett ridhus han Inte känner igen och går och tramsar i. Han ska få hoppa lite men endast trams låga hinder så han får tillbaka lågan igen. Beter han sig som igår vet jag Fan inte om jag kommer visa honom på Onsdag. Visst i ren miljöträningssyfte kan jag väl tänka mig men Gggrr vad tråkigt det är om han tramsar där också speciellt  när vi vet hur fin han är och hur fint och enkelt han hoppar... Får se om jag tar med kameran idag, knappt lönt kanske...

Känns fasiken inte hundra med Chilli efter gårdagen. Hoppas han är på bättre humör idag och framför allt på ONSDAG! Ont i magen har hans matte och kommer så ha tills detta spektaklet är över!

Ha en bra dag och Ta hand om Er!

5 kommentarer:

  1. Tat lugnt! Genrep ska ju gå åt skogen! Är ju synd att han skulle få pubertetkänningar just nu! Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är jag lugn ;)
      Jo det är väl så.
      Men det var verkligen katastrof i Söndags!
      Tack söta du... =-)

      Radera
    2. Valacker är jämna o mindre humörsbundna...Medan hingstar är det lite mer spännande med! Men hittar man "rätt väg" så kan de verkligen ge järnet! Lite lika som med ston! Detsamma att man kan aldrig sitta o "sparka" dem i sidorna o tro det händer det man vill! Gillar det skarpt! Eller gillade... ;-)

      Radera
  2. Åh gud vilken söt fölunge på headern! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha.
      Det är vår först födda Red Hot Chilli.
      På båda bilderna =-)
      Ha det så bra och Tack än en gång!

      Radera