lördag 17 november 2012

Lördag Igen...


Igår hande jag och Mio en mysdag tillsammans för han ville bestämt inte åka till dagis. Vi hade sovmorgon ända till kl 08.00 -så skönt. Gick upp och satte på en brasa som vi höll igång hela dagen och fixade frukost till Mio och Kaffe till mig själv. Medan han njöt av sin frukost fixade jag en massa mail. Jag satte på tvättmaskinen och diskmaskinen, plockade undan en massa och fixade. När jag var färdig med mina jobbgrejer gick Mio och jag ut och tog stallet och gav hästarna lunch. Mio fick rida Buz till hans sommarhage och efter det fick han även rida Trolle en stund. Hade han fått bestämma hade han ridit Bazze också men gårdagen var Bazzes vilodag efter att ha gått hela veckan!

När mannan kom hem så hade vi hunnit med en held del, all tvätt var klar, diskmaskinen var tagen och middagen förbered. Så det blev en riktigt lugn och skön kväll med god mat och lite gott att dricka.

Nu sitter jag med mitt morgon kaffe och skall strax ut och rida Bazze. Sen ska vi åka och handla till kvällen, städa över lite (behövs inte städa så mycket då städerskan var här i Onsdags) det ska dukas och middagen skall förberedas för ikväll kommer härliga Anneli och Jens och lilla Oskar på Middag.

Ni får ha en mysig Lördag och Ta hand om Er.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar