onsdag 7 november 2012

Svar

Fråga 

Att titta in på din blogg är att få ha ett ben kvar i hästvärlden! Ska bli kul att följa hur det går för din fina kille...Om de inte tycker han är ett hingstämne...kommer du ha kvar honom som hingst ändå? Han verkar ju vara hanterbar som hingst, o det är ju lite mer hjärta i en hingst om man får den med sej så att säja! .Har du läst Kristian Gidlunds blogg I kroppen min? Ingen hästblogg men hans texter om sin kamp mot/med cancern är helt makalösa...de griper en ända in i själen!

Svar

 Vad roligt att höra/läsa ;-) Ja det är lika spännande för oss med all planering och träning för Chilli. Planen är att han ska få fortsätta vara hingst sålänge han är lika trevlig och hanterbar som han är nu. Blir han inte godkänd genom bruksprovet så hoppas vi att han kan prestera bra  på tävlingsbanorna och få så bra meriter så han därigenom blir godkänd. Vi får se vad framtiden har att bjuda oss på med honom.

Nä den har jag inte läst. Ska kolla den direkt. Tack för tipset =-)

Tack för du kikar in och följer oss på bloggen. 
Ha en bra dag!

Mvh Jessica

4 kommentarer:

  1. :-) Känner mej som stalker ibland! :-) Men du tat försiktigt med I kroppen min! Man BLIR gripen ända in i själen! Se till att ha näsduk i närheten när du läser brevet till det barn han aldrig kommer få! Ja, näst intill allt han skriver framkallar tårar! Fast han inte är sentimental! Betänk att det är en "hård" rockkille som skriver! Från ett ganska ökänt område i Borlänge, Kvarnsveden är mest omtalat pga brottslighet!

    SvaraRadera
  2. I det här sammanhanget tycker jag om stalker... Ja till och med älskar dom ;-).

    Till bloggen du rekommendera.
    Jag är fast och hur skulle jag inte kunna vara det. Den är trollbindande och så fantastiskt bra skrivet. Känner nästan som jag själv var den som är dödligt sjuk och försöker förmedla ut känslor och tankar om och med att veta att ens slut är runt hörnet. Han skriver på ett fantastiskt gripande sätt och man lider verkligen med honom. Finns nog ingen som kan beskriva känslor som Kristian. Och inte kan man sluta tänka på honom nu bakefter att man läst igenom hela hans blogg, orden ligger och gror och gnager i mitt huvud. Jag lider med hans ovisshet och hans nära och kära. Livet är så orättvist!

    SvaraRadera
  3. Ja, den är beroende framkallande, ramlade in där alldeles i början, det var med delade känslor man glädjes över att han la ner den när de friskförklarade honom, men man gick in o läste om vissa delar igen, och f-n i h-lvete när jag konstaterade att han startat om...Fast man vill bara ha mer o mer o mer så förbannar man orsaken till att han skriver! J-vla förbannade cancer! Tänk vilken skald han kunnat bli!
    Sammanhållningen mellan honom o kompisarna verkar också vara unik! Titta på bilden på Sugarplum Fairys hemsida...Vilka hårdisar! Hörde dem på nått morronprogram och det är svårt att tro att det är samma killar! Två bröder Norén från Kvarnsveden är med där och en i Mando Diao, vilket gäng det måste varit när de växte upp...Trodde aldrig JAG skulle bli ett fan av M D...men deras tolkningar av Fröding bara älskar jag! Där de tillängnat Kristian en låt! Ja, ärligt talat trodde jag nog inte jag skulle bli ett fan av Fröding heller! :-) Tror att Annas eviga där Kristian var med ligger kvar på Svt play.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den med Fröding älskade jag också och efter tycker jag om M D pungt ;-) Får gå in och se det!

      Radera